228004

وزیر صمت از تیتانیوم کهنوج و مس سبزواران بازدید کرد

دنیای معدن- وزیر صمت امروز (جمعه) در ادامه سفر خود به جنوب کرمان از کارخانه مس سبزواران، مجموعه تیتانیوم کهنوج و پایانه صادراتی این منطقه بازدید کرد.

به گزارش دنیای معدن، رییس سازمان صمت جنوب کرمان روز جمعه در بازدید سید رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت(صمت) گفت: مجری این طرح شرکت صنایع  معدنی مس امید سبزواران است.

مسلم مروجی با بیان اینکه محصول تولیدی کارخانه مس سبزواران کاتد مس است، از اشتغالزایی ۱۶۲ نفری این طرح خبر داد.

وی ظرفیت تولید سالانه کارخانه مس سبزواران را سه هزار تن برشمرد و میزان سرمایه گذاری این طرح را یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی گفت: تاریخ مجوز فعالیت کارخانه مس سبزواران سال ۱۳۹۸ و ذخیره معدن این کارخانه ۵۰۰ هزار تن است.

وزیر صمت از پایانه صادراتی جنوب کرمان بازدید کرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در این سفر از طرح پایانه صادراتی جنوب کرمان بازدید کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، مجری این طرح را شرکت گلشن آرای ارم عنوان و ظرفیت تولید سالانه این طرح را ۶۷ هزار و ۲۰۰ تن اعلام کرد.

وی پیشرفت فیزیکی پایانه صادراتی جنوب کرمان را ۹۵ برشمرد و از اشتغالزایی ۱۷۰ نفری این طرح خبر داد.

وی افزود: میزان سرمایه گذاری طرح پایانه صادراتی جنوب کرمان یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و بسته بندی انواع محصولات کشاورزی خروجی این طرح است.

وی با بیان اینکه پایانه صادراتی جنوب کرمان سال ۱۳۹۳ مجوز فعالیت دریافت کرده است، وضعیت تسهیلات ارزی این طرح را یک و چهار میلیارد میلیون دلار اعلام کرد.

بازدید سید رضا فاطمی‌امین از مجموعه تیتانیوم کهنوج

وزیر صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان همچنین مجموعه تیتانیوم کهنوج را امروز جمعه با حضور مسولان محلی و استانی مورد بازدید قرار داد.

رییس سازمان صمت جنوب کرمان در این بازدید مجری این طرح را مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگارد عنوان کرد و میزان سرمایه گذاری این طرح را ۲۴ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال برشمرد.

مروجی ادامه داد: محصول تولیدی این مجموعه کنستانتره تیتانیوم و ظرفیت تولید سالانه این طرح ۱۳۰ هزار تن است.

وی از اشتغالزایی ۲۶۰ نفری مجموعه تیتانیوم کهنوج  خبر داد و پیشرفت فیزیکی این طرح را ۴۰ درصد برشمرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، تاریخ مجوز فعالیت مجموعه تیتانیوم کهنوج را سال ۱۴۰۰ عنوان و ذخیره معدن این کارخانه را ۱۴۹ میلیون و یکصد هزار تن اعلام کرد.

وی اظهار داشت: این طرح آورده سرمایه گذار بوده است.

سید رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت(صمت) روز جمعه به منظور سفر به جنوب کرمان و بازدید از چند پروژه در این منطقه وارد این استان شد و بدو ورود مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.  

پایان بخش سفر وزیر صمت به جنوب کرمان در شهرستان جیرفت با بازدید از شهرک صنعتی شماره ۲ شامل پایانه صادراتی و کارخانه مس سبزوران خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید