227815

سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریالی در معادن سمنان/ سالانه ۲۱ میلیون تن مواد معدنی استخراج می شود

دنیای معدن: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش معدن استان انجام شده و سالانه ۲۱ میلیون تن مواد معدنی از این معادن استخراج می شود.

به گزارش دنیای معدن، علی تشنه دل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان پیش از ظهر امروز در بیست و یکمین جلسه شورای معادن استان سمنان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در استان سمنان ۶۶۲ معدن دارای پروانه بهره برداری و با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال مشغول به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: سالانه به میزان ۲۱ میلیون تن مواد معدنی از معادن استان استخراج می شود و با فعالیت این تعداد معادن، زمینه اشتغال حدود ۵۷۰۰ نفر در استان فراهم شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: در اجرای بند ۵ جز الف ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه موضوع یک درصد سود حاصل از فعالیت معادن به روستاهای هم جوار، کمیته ای با محوریت معاونت عمرانی استانداری تشکیل و برای احصا و بحث هزینه کرد آن تصمیم گیری خواهد شد.

تشنه دل افزود: یک درصد سود حاصل از فعالیت معادن، متعلق به روستاهای هم جوار است و حتماً باید صرف توسعه روستاها شود و در کمیته ای با حضور دستگاه های نظارتی و اجرایی این موضوع رصد خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این نشست درخواست پیمانکاران راه سازی در خصوص تسهیل و تسریع در صدور مجوز برداشت مصالح موردنیاز پروژه ها موردبررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بررسی درخواست تعدادی از معادن و شرکت های معدنی استان در خصوص برداشت، شروع بازه تعطیلی موقت و تعطیلی موقت و بررسی مصوبات جلسات قبل از دیگر دستور کار این نشست بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید