224688

قیمت مس تا سال 2022حدود 28 درصد کاهش می یابد؟

دنیای معدن -موسسه Capital Economics انگلیس: قیمت مس در هفته ای که گذشت کاهش یافت اما همچنان در فاصله قابل توجهی از 10 هزار دلار یعنی در 4.4 دلار در هر پوند یا 9700 دلار در هر تن در نیویورک باقی مانده، چراکه نگرانی ها درخصوص کاهش موجودی تداوم یافته است.

به گزارش دنیای معدن: افزایش قیمت مس که از پایین ترین سطح ثبت شده در دوران کرونا بیش از دو برابر شده است، نه تنها از سوی این باور عمومی که تقاضا برای این فلز پیشتاز در دوران رونق اقتصادی پس از همه گیری بلکه از سوی فشار جهانی برای کربن زدایی تقویت شده است.

مس به باور اینکه تقاضا در دوران پساکرونا تقویت می شود و فشار جهانی برای کربن زدایی تقاضای آنرا ارتقا می دهد، از پایین ترین سطح ثبت شده در کرونا دو برابر شده است.

در حالی که همه تحلیلگران موافقند که معاملات آتی بلند مدت مس روشن است، اجماع کمتری درمورد میزان قیمت این فلز در چند سال آینده وجود دارد.

بنا به گزارش جدید کپیتال اکونومیکس، ضعفی در پیش رو وجود دارد. این موسسه تحلیلگر مستقل که دفتر مرکزی آن در لندن است، انتظار دارد با کاهش تقاضای چین و افزایش عرضه اولیه به ویژه از سوی Kamoa-Kakula در کنگو به عنوان یکی از بزرگترین معادنی که در دهه های اخیر وارد مدار تولید شده، قیمت تا سال 2022 کاهش یابد.

قیمت های بالای مس، افزایش عرضه معادن را تسریع کرده است درحالی که پیش از این به دلیل اعتصابات کارگری، شرایط آب و هوایی بد و محدودیت های کرونا کند شده بود.

از سوی دیگر انتظار می رود تقاضای مس کاهشی باشد. این موضوع به دلیل کندی بخش ساخت و ساز چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده نهایی مس است.

علاوه بر این انتظار می رود تقاضا برای کالاهای حاوی مس نیز کم شود زیرا الگوی مخارج جهانی از کالاها با پایان قرنطینه ها و باز شدن اقتصادها و سفرهای بین المللی به سمت خدمات تغییر کرده است.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید