224035

قیمت مس به دلیل رشد شدید صادرات در چین افزایش یافت

دنیای معدن - رویترز: قیمت مس در روز دوشنبه افزایش یافت چراکه نگرانی ها درمورد تقاضای چین با رشد صادرات قوی این کشور خنثی شده است.

به گزارش دنیای معدن، مس برای تحویل در ماه دسامبر 1.6 درصد در بازار Comex نیویورک افزایش یافت و به 4.41 دلار در هر پوند معادل 9702 دلار در هر تن رسید.

رشد صادرات چین از پیش بینی ها پیشی گرفته که به رونق تقاضای جهانی در آستانه فصل تعطیلات زمستانی، کاهش محدودیت های برق و بهبود زنجیره های تامین که به دلیل همه گیری به شدت آسیب دیده اند، کمک کرده است.

محموله های صادراتی در ماه اکتبر نسبت به سال قبل 27.1 درصد افزایش یافتند که کندتر از رشد 28.1 درصدی سپتامبر است. تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز می گویند پیش بینی رشد تا 24.5 درصد کاهش خواهد یافت.

آقای Zhiwei Zhang اقتصاددان ارشد Pinpoint Asset Management, می گوید تقویت صادرات به کاهش روند تضعیف اقتصاد داخلی کمک می کند و به دولت فضای بیشتری برای مانور بر روی سیاست های اقتصادی می دهد.

وی می گوید: دولت اکنون که صادرات حائل و سپری در مقابل رکود اقتصادی است می تواند شرایطی را فراهم نماید و تا پایان سال صبر کند تا سیاست های پولی و مالی را کاهش دهد.

موجودی مس در انبارهای ثبت شده بورس فلزات لندن از اواخر ماه آگوست به نصف کاهش یافته و به 115 هزار و 525 تن رسیده است.

تحلیلگر ING در اظهاراتی گفت: فلزات صنعتی در پی بروز نشانه هایی از کاهش بحران انرژی و تضعیف تقاضا که باعث افزایش فشار بر چشم انداز اقتصادی بزرگترین مصرف کننده یعنی چین و سایر نقاط جهان شده، همچنان با باد مخالف روبرو هستند.

نتایج نشست این هفته دفتر سیاسی چین (Politburo) پیرامون چشم انداز تقاضا برای فلزات با دقت مورد رصد قرار خواهد گرفت.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید