223201

استقرار تیم های مطالعاتی ایمیدور در پهنه معدنی قزل اوزن

دنیای معدن: عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: تیم های مطالعاتی ایمیدور در پهنه معدنی قزل اوزن خلخال مستقر هستند و مطالعات مقدماتی به پایان رسیده است.

به گزارش دنیای معدن ، سیدغنی نظری عصر امروز در بازدید از محل اجرای عملیات مطالعاتی پهنه معدنی قزل اوزن در روستای کمر شهرستان خلخال اظهار کرد: تیم های مطالعاتی ایمیدور در پهنه معدنی قزل اوزن خلخال مستقر هستند و مطالعات مقدماتی به پایان رسیده و مطالعات تکمیلی نیز آغاز شده است.

وی افزود: بعد از سفر ریاست جمهوری و با پیگیری های انجام شده، فعالیت ها استمرار پیدا کرده و مطالعات اولیه نشان از وجود معادن طلا و مس در منطقه دارد.

«اشتغال» اولین بحث در کنار اکتشاف و استخراج از معادن است

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم خلخال و کوثر بیان کرد: قطعا با تکمیل مطالعات و مشخص شدن این پهنه و میزان ذخایر موجود در آن، سرمایه گذاری در منطقه رونق خواهد گرفت و بخش دولتی و بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد که در اشتغال منطقه نقش مهمی خواهد داشت.

نظری تصریح کرد: با نگاهی به سابقه معادن کشور می توان گفت که در معدن مس سرچشمه نیز در سال ۱۳۲۰ همین مراحل مطالعاتی طی شده و امروز شاهد اشتغال بیش از صدها هزار نفر در آن محل هستیم، بنابراین با به پایان رسیدن مطالعات قطعا «اشتغال» اولین بحث در کنار اکتشاف و استخراج خواهد بود.

وجود ۵ پهنه مطالعاتی معدنی در استان اردبیل

رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز اظهار کرد: ۵ پهنه معدنی در استان اردبیل در حال مطالعات است که پهنه قزل اوزن، دومین پهنه مطالعاتی فلزات با ارزش است.

وی افزود: اولین پهنه معدنی در مشگین شهر بوده که با اتمام مطالعات مقدماتی و تکمیلی و تخمین ذخیره در این پهنه، استخراج آغاز شده است.

صادقی گفت: در خلخال نیز مطالعات، نشان از معادن باارزش طلا، مس و مولیبدن دارد که فعالیت های شرکت ایمیدرو در منطقه ادامه خواهد یافت و پهنه قزل اوزن به عنوان دومین پهنه معدنی اکتشافی در فاز اکتشاف قرار خواهد گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید