223177

دومین کارخانه کاتد مس ایران در مازندران ساخته می‌شود

دنیای معدن: استاندار مازندران از ساخت کارخانه کاتد مس با سرمایه گذاری چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بندر امیرآباد خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، احمد حسین زادگان  گفت: در این طرح سرمایه گذاری تولید مس به صورت کنسانتره و مبتنی بر روش‌های مناسب زیست محیطی و در جهت اشتغالزایی صورت می‌گیرد. ‎

استاندار مازندران در جلسه هماهنگی سرمایه گذاری این کارخانه ، تولید کاتد مس را بر اساس صنایع بالادستی و اقتصاد زیست محیطی استان دانست و تصریح کرد: برای عملیاتی شدن این پروژه در استان نیاز به ۱۱۰ هکتار زمین، ۳۰ لیتر آب در ثانیه، ۲۱ میلیون متر مکعب گاز در سال و ۳۰ مگا وات برق می باشیم که مشکلی در این راستا وجود ندارد.

وی با بیان این که۱۰۰ درصد محصولات این پروژه به کشورهای حوزه اوراسیا صادر می‌شود، اظهار داشت: اولین استان  تولید کاتد مس در ایران متعلق به استان کرمان می باشد و مازندران به عنوان دومین استان تولید این محصول  در کشور با اجرای این پروژه می شود و با توجه به اینکه کارخانه در مجاورت بندر امیرآباد ساخته خواهد شد به دلیل وجود ساحل مناسب مشکلی بابت تامین آب آن هم وجود ندارد.

بندر امیرآباد در شرق استان مازندران در دهه ۷۰ ایجاد شد و با ارتقاء به منطقه ویژه اقتصادی در دهه ۸۰ هم اکنون حدود ۲ هزار هکتار مساحت دارد.

بندر امیرآباد با داشتن ۱۵ اسکله و یک اسکله رو رو در دست ساخت دارای ظرفیت حدود ۶ میلیون تنی بار گیری و تخلیه بار است . نیمی از فعالیت صادرات و وارداتی شمال ایران از این بندر انجام می شود و تنها بندر راهبردی متصل به راه آهن سراسری در شمال ایران محسوب می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید