222936

هند برای مقابله با کمبود انرژی گاز و زغال سنگ ذخیره می کند

دنیای معدن: گزارشات حاکی از آن است که با تشدید بحران جهانی انرژی نیودهلی به دنبال ایجاد ذخایر استراتژیک گاز و زغال سنگ وارداتی برای مقابله با کمبود انرژی می باشد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از راشاتودی، گزارشات حاکی از آن است که با تشدید بحران جهانی انرژی نیودهلی به دنبال ایجاد ذخایر استراتژیک گاز و زغال سنگ وارداتی برای مقابله با کمبود انرژی در آینده است.

هند در حال حاضر با بحران کمبود زغال سنگ دست به گریبان است که به علت بازگشت اقتصاد این کشور از پاندمی کرونا و افزایش تقاضای برق ناشی از آن و همچنین افت میزان واردات تحت تأثیر قیمت های بالای جهانی، به وجود آمده است.

علی رغم رکورد زنی تولید زغال سنگ توسط شرکت ملی زغال سنگ هند (کول ایندیا)، که بزرگترین شرکت معدنی تولیدکننده زغال سنگ در جهان است، برخی مناطق هند با قطع ۱۴ ساعته برق در روز روبرو شده اند.

آکول کومار، وزیر نیروی هند در کنفرانس نیروی آسیا گفت: با توجه به این شرایط بگذارید در مورد داشتن ذخایر استراتژیک گاز و زغال سنگ وارداتی فکر و مذاکره کنیم تا اقتصاد بتواند شوک های به وجود آمده در زنجیره عرضه را به مدت حدود یک ماه تحمل کند.

طبق آخرین گزارشات ۷۰ درصد تولید برق هند با زغال سنگ انجام می شود و از ۱۳۵ نیروگاه زغال سنگی این کشور ذخایر اغلب آنها تنها کفاف ۳ روز تولید برق را می دهد.

کومار گفت: اگر ما یک استراتژی درست و حسابی نداشته باشیم قیمت های بالا باعث می شوند امنیت انرژی هند بسیار چالش برانگیز باشد.

هند دومین واردکننده بزرگ زغال سنگ در جهان است و در حال حاضر چهارمین ذخایر بزرگ زغال سنگ جهان را در اختیار دارد.

قبل از پاندمی کرونا هند هر ماه ۲۱ میلیون تن زغال سنگ وارد می کرد و از این میزان ۶ میلیون تن آن را به تولید برق تخصیص می داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید