252057

آخرین تغییرات قیمت جهانی قراضه

دنیای معدن: آخرین قیمت قراضه سنگین وارداتی ۲۰-۸۰ در ترکیه روز گذشته در ۳۸۴ دلار هر تن سی اف آر و در ثبات ماند.هفته گذشته قیمت قراضه سنگین کلاس ۲ صادراتی ژاپن با امید به رونق بازار بهبود داشت.

به گزارش دنیای معدن به نقل از فولاد ایران،فولادسازان ترکیه در تلاشند با توجه به افت قیمت بیلت و کاهش فروش میلگردشان قیمت قراضه را پایین بیاورند. با توجه به افت قیمت بیلت چین که آخرین بار ۵۱۵ دلار هر تن سی اف آر ترکیه شنیده شده بود انتظار می رود قیمت قراضه نیز در کوتاه مدت نزولی باشد و خریداران در ترکیه فعلا در انتظارند.

برخی قیمت های پیشنهادی بیلت وارداتی از چین ۵۱۰ تا ۵۱۵ دلار هر تن سی اف آر ترکیه نیز شنیده شده است. عرضه کنندگان قراضه به ترکیه نیز ترجیح می دهند تا پس از تعطیلات عید فطر در ترکیه و فعال تر شدن بازار آن صبر کنند. قابل ذکر است قیمت قراضه وارداتی به ترکیه ۲۸ اسفند ۳۷۸.۵ دلار هر تن سی اف آر بوده است.

بهبود قیمت قراضه صادراتی ژاپن

هفته گذشته قیمت قراضه سنگین کلاس ۲ صادراتی ژاپن با امید به رونق بازار بهبود داشت. متوسط قیمت قراضه سنگین کلاس ۲ تا ۴ دلار رشد داشت و ۳۳۶ دلار هر تن فوب ثبت شد.

پیش بینی می شود پیشنهادات صادراتی ژاپن به دلیل عوامل متعددی در کوتاه مدت با فشارهای مداوم مواجه شود. از جمله این که در بازار شرق آسیا به دلیل تعطیلات چند روزی بازار در سکوت است و در کره جنوبی نیز خریداران معامله در بازار داخلی را به صرفه تر از واردات می دانند.

 

دیدگاهتان را بنویسید