249838

تیم فوتبال چادرملو، آرزوی دیرینه یزدی‌ها را محقق می‌کند؟

دنیای معدن- لیگ برتری شدن یک تیم فوتبال یزد، هر چند آرزویی ۲۰ ساله شده و یزدی‌ها را همچنان در حسرت نگه داشته است؛ اما قهرمانی مقتدرانه تیم چادرملوی اردکان در نیم فصل لیگ دسته یک در سالجاری، نگاه‌ها را به سمت این تیم سوق داد و آنها را امیدوار کرد.

به گزارش دنیای معدن، یزدی‌ها فقط یکبار طعم حضور در لیگ برتر را چشیدند و فقط هم یکسال در این لیگ دوام آوردند؛ سال ۱۳۸۳ تیم شهید قندی، لیگ برتری شد و سال ۱۳۸۴ دوباره به لیگ دسته یک سقوط کرد و این آغاز یک قصه تلخ و طولانی شد.

یزدی ها در طی نزدیک به ۲ دهه در حسرت لیگ برتری شدن ماندند و هنوز این رویای دیرینه محق نشده است؛ تماشاگرانی که در سرما و گرما از تیم‌های محبوب خود حمایت کردند و همچنان امیدوار به لیگ برتری شدن یک تیم از این استان هستند.

در سال ۱۳۸۳ که تیم شهید قندی یزد با قهرمانی در لیگ دسته یک وارد لیگ برتر شد، دنیای فوتبال در این استان نیز عوض شد؛ همه شهر و استان یزد به شادمانی پرداختند و یزدی ها از معدود تماشاگرانی بوده و هستند که حتی وقتی قرمزها و آبی‌های پایتخت هم در مسابقات آن روز به یزد آمدند فقط تیم خود را تشویق کردند و با وجود تعلق خاطر به تیم های تهرانی اما در ورزشگاه به حمایت از تیم یزد پرداختند.

وقتی شهید قندی به قهرمانی لیگ دسته یک رسید و لیگ برتری شد، مسوولان وقت ورزش و فوتبال یزد در آن زمان دست به خانه تکانی زدند و در اقدامی غیر منتظره، کادر فنی تیم را تغییر دادند و چندین بازیکن مشهور و کشوری به بدنه تیم تزریق کردند و به بازیکنانی که تیم را به لیگ برتر رسانده بودند اعتماد نکردند و این آغاز شکستی شد که ۲۰ سال طول کشید.

تیم یک دست و خوشنام یزدی تغییر کرد، مربیان آن عوض شدند و تیم با یک تیپ جدید وارد لیگ برتر شد و از همان ابتدا مشخص بود که این تیم بیشتر از یکسال دوام نمی آورد در حالیکه اگر به همان تیم اولی اعتماد کرده بودند شاید اوضاع غیر از آن میشد که اتفاق افتاد.

تیم، دوباره به دسته یک سقوط کرد اما این پایان کار نبود؛ اشتباهی که استارت آن را پس از لیگ برتر شدن تیم زده بودند همچنان ادامه یافت به گونه ای که سالهای پس از آن یزدی ها حتی در حسرت حضور در لیگ دسته یک هم ماندند و نمایندگان یزد که حالا تعدادشان هم بیشتر شده بود یکی پس از دیگری به لیگ های پایین تر سقوط کردند.

در سال ۱۳۸۳ که تیم شهید قندی یزد با قهرمانی در لیگ دسته یک وارد لیگ برتر شد، دنیای فوتبال در این استان نیز عوض شد؛ همه شهر و استان یزد به شادمانی پرداختندحامیان مالی تیم بارها و بارها تغییر کرد، نام تیمها حتی به فاصله کوتاه، چندین بار تغییر یافت؛ هیچکس دیگر حاضر به تیم داری نبود و لذا تغییرات پیاپی نامها و حامیان مالی، طرفداران فوتبال در یزد را گیج و کلافه کرده بود تا آنکه امتیاز این تیم به طور مجانی به اداره ورزش جوانان استان واگذار شد و تیم جدید تربیت یزد شکل گرفت و چند سال در دسته اول بود و نتایج خوبی هم گرفت؛ یحیی گل محمدی به این تیم آمد و باهمین تیم معروف شد و به پرسپولیس رفت اما این پایان کار نبود و تیم تربیت هم پس از چند سال بعلت مشکلات مالی، امتیاز خود را به سنگ آهن بافق داد و سنگ آهن هم با آوردن فیروز کریمی و پیروانی در صدد تقویت تیم برآمد اما یک فصل در لیک دسته اول دوام نیاورد.

اینجا بود که دوباره تیم به اداره ورزش و جوانان استان برگشت داده شد و طی این مدت چندین نفر آمدند و رفتند و نام تیم به وحدت یزد تغییر یافت و وحدت هم یک سال در لیگ بود و با توجه به شرایط مالی و ایجاد حاشیه ها کلا سقوط کرد و بعلت بدهکاری منحل و اثری از تیم نماند و از آن سو هم تیم فولاد یزد از دسته یک به ۲ سقوط کرد و سپس کنار کشید.

سه سال یزد در لیگ کشوری تیم نداشت تا اینکه مرحوم "دستا" که رییس هیات فوتبال یزد شده بود امتیاز تیم استقلال رامشیر را برای لیگ ۲ خریداری و رایزنی کرد تا تیم را به شرکتی واگذار کند و لذا تیم به نام شهید قندی برگشت و دوباره احیا شد و قندی در لیگ دسته دوم ماند و این ماندن ۵ سال طول کشید.

و اینجا بود که چادرملوی اردکان وارد تیم داری شد و پارسال امتیاز یک تیم قشقایی را در لیگ دسته یک خریداری کرد و اکنون با قهرمانی در نیم فصل، مصمم به صعود به لیگ برتر است .

درخشش تیم فوتبال چادرملوی اردکان در رقابت های نیم فصل لیگ دسته یک در سالجاری و ایستادن در قله قهرمانی در نیم فصل، یزدی ها را امیدوار کرده و همه نگاهها به سمت این تیم برگشته است.

آیا تیم چادرملو که قهرمان نیم فصل شده می تواند یزدی ها را از حسرتی ۲۰ ساله خارج کند و به لیگ دسته یک صعود کند؟ شواهد و قرائن روی کاغذ نوید این امر را می دهد که امیدواریم محقق شود.

مسابقات لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور (جام آزادگان) هفته گذشته به نیمه راه رسید و تیم چادرملو اردکان با کسب ۳۸ امتیار به مقام قهرمانی نیم فصل رسید و نشان داد که برازنده صعود به لیگ برتر است.

مسابقات نیم فصل لیگ آزادگان با انجام ۱۷ مسابقه به پایان رسید و بعد از چادرملو، تیم خیبر خرم‌آباد با کسب ۳۷ امتیاز و نفت مسجد سلیمان با ۳۵ امتیاز به ترتیب در مکان‌های دوم و سوم جدول رده بندی قرار گرفتند.

همچنین در پایان جدول رده بندی نیز تیم دریا بابل با کسب ۱۱ امتیاز، تیم داماش گیلان با ۱۱ امتیاز و تفاضل گل کمتر در رده‌های شانزدهم و هفدهم و تیم شاهین بندرعامری بوشهر نیز با ۱۰ امتیاز در مکان هیجدم لیگ قرار گرفت.

تیم چادرملو اردکان در هفته هفدهم و پایانی نیم فصل لیگ دسته اول فوتبال کشور در خارج از خانه با پیروزی قاطع سه بر صفر در بابل مقابل تیم دریا این شهرستان به قهرمانی نیم فصل رسید و نیمی از راه صعود به لیگ برتر کشور را طی کرد.

آیا تیم چادرملو که قهرمان نیم فصل شده می تواند یزدی ها را از حسرتی ۲۰ ساله خارج کند و به لیگ دسته یک صعود کند؟ شواهد و قرائن روی کاغذ نوید این امر را می دهد که امیدواریم محقق شودحال باید منتظر شد و دید نماینده اردکان و استان یزد در نیم فصل دوم لیگ دسته یک چه خواهد کرد؛ آیا یزدی ها باز در حسرت حضور در لیگ برتر خواهند ماند یا تیم چادرملو خوابهای دیگری دیده و تماشاگران خونگرم و متعصب یزدی را شادمان خواهد کرد؟

 

دیدگاهتان را بنویسید