243499

ویدئو: تأمین ۵۴ درصد آب مورد نیاز فولاد مبارکه از پساب

حجم ویدیو: 1.71M | مدت زمان ویدیو: 00:00:25 دانلود ویدیو

دنیای معدن: مدیر عامل گروه فولاد مبارکه گفت: ۵۴ درصد آب مورد نیاز فولاد مبارکه از تصفیه پساب و بازچرخانی آب تامین می‌شود.

به گزارش دنیای معدن، یاسر طیب نیا در جریان بازدید رئیس جمهور از پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، ضمن ارائه گزارش کاملی از دستاورد‌های گروه فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۱ و ابتدای سال جاری افزود: پارسال ما رویکرد اصلی استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجودمان قرار دادیم ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشور ظرف چند دهه گذشته ایجاد شده است که ما به سمت توسعه‌های جدید رفتیم.

مدیر عامل گروه فولاد مبارکه تصریح کرد:  پارسال گروه فولاد مبارکه پس از ۱۰ سال توانست صد درصد ظرفیت خود را برای تولید حداکثری به کار گیرد و از ۷ میلیون و ۲۱۴ هزار تن  تختال در شرکت فولاد مبارکه و ۱۰ میلیون و ۲۴۴ هزار تن فولاد خام در گروه فولاد مبارکه عبور کند.

وی افزود: پارسال فولاد مبارکه علیرغم محدودیت‌های موجود در حوزه آب، برق و گاز تمام تلاش خود را بر چند حوزه اصلی متمرکز کرد و به نتایج خوبی هم در پایان سال دست یافت.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه گفت:برنامه فولاد مبارکه این است  که تا دو سال آینده کل برداشت  آب فولاد مبارکه از رودخانه باشد که هم اکنون برداشت آب از رودخانه زاینده رود یک درصد است.  با برنامه ریزی‌های صورت گرفته نه تنها برداشت آب را به صفر خواهیم رساند بلکه مشکل آب اصفهان هم به همت همین صنعت برطرف خواهد شد.

وی با تاکید بر این که تولید کنندگان ورق فولادی زنگ نزن در دنیا بسیار محدود هستند، افزود: ورود فولاد مبارکه به عرصه تولید این  نوع ورق‌های فولادی می‌تواند ضمن جلوگیری از خروج ارز  نوید بخش خودکفایی، حضور موفق در بازار‌های جهانی و ارزآوری هرچه بیشتر برای کشور باشد. ضمن این که فولاد‌های زنگ نزن به طور میانگین حدود ۱۰ برابردر مقایسه با فولاد‌های معمولی ارزش ارزی بیشتری دارد.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه گفت: هم اکنون طرح سه ساله است و در مسیر توسعه  هستیم. در سال ۱۴۰۱ در زمینه سرمایه گذاری و توسعه نیز شاهد رشد ۱۰ برابری بوده که  علاوه بر این پارسال در فولاد مبارکه شاهد بزرگترین افزایش سرمایه تاریخ بورس کشور از محل سود انباشته بودیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید