243420

عضو کمیسیون صنایع مجلس بدست آوردن ۶۱ رکورد در فولاد مبارکه را بسیار مهم توصیف کرد/نگرانی از قطع برق و تاخیر در هدفگذاری تولید

دنیای معدن: عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در خصوص تولید ۱۰ میلیون و ۲۴۴ هزار تنی فولاد مبارکه و سهم ۳۴ درصدی این بنگاه بزرگ اقتصادی در تولید فولاد کشور گفت: این اعداد بزرگی است و با این روند می‌توانیم به صادرات و بدست آوردن درآمد قابل توجه ارزی امیدوار باشیم.

به گزارش دنیای معدن از جهان فولاد، بتازگی مدیرعامل فولاد مبارکه از بدست آوردن ۶۱ رکورد در سال ۱۴۰۱ خبرداد و گفت: اگرچه در حال حاضر تولید در صنعت کشور به طور میانگین با ۶۰ درصد ظرفیت و در برخی صنایع با ۳۰ درصد در حال انجام است، اما خوشبختانه شاهد این هستیم که فولاد مبارکه با صددرصد ظرفیت خود مشغول فعالیت است. محمدیاسر طیب‌نیا با اعلام اینکه تولید گروه فولاد مبارکه ۱۰ میلیون و ۲۴۴ هزار تن است گفت: این گروه سهم ۳۴ درصدی از تولید فولاد کشور را برعهده دارد. با درنظرگرفتن نقش تأثیرگذار فولاد مبارکه و دستاورد‌های آن، این شرکت را می‌توان به عنوان الگوی ملی بنگاه‌داری معرفی کرد.

در این رابطه یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروزه فولاد مبارکه به یک برند تبدیل شده است گفت: فولاد مبارکه نه تنها در ایران بلکه در جهان شناخته شده است.

عبدالناصر درخشان با اشاره به اینکه محصولات فولاد مبارکه در داخل از محبوبیت قابل توجهی برخوردار است گفت: فولاد مبارکه نه تنها در تنوع تولید بلکه در کیفیت تولیدات نیز جایگاه قابل توجهی دارد.

وی با اعلام اینکه فولاد مبارکه در بین فولادسازی‌های جهان شناخته شده است گفت: فولاد مبارکه در بین برند‌های جهانی شناخته شده و به جرات می‌توان ادعا کرد که محصولات فولاد مبارکه قدرت رقابت با مشابه خارجی را دارد.

نماینده ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فولاد مبارکه نقش قابل توجهی در خودکفایی و مبارزه با تحریم‌ها دارد گفت: فولاد مبارکه یک تولید و اشتغال پایدار است و سهم قابل توجهی در اقتصاد و اشتغال کشور دارد.

وی در خصوص بدست آوردن ۶۱ رکورد در یک سال گفت: این عدد بیانگر تلاش مستمر مدیریت و کارکنان است و مشخص می‌شود که تولیددر قالب برنامه هدفگذاری شده و فولاد مبارکه به هدفگذاری و برنامه ترسیم شده دست یافته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وقتی یک بنگاه اقتصادی بدین اندازه توانمند ظاهر می‌شود، باید موانع و مشکلات از پیش پای آن برداشته شود گفت: قطع برق و گاز صنایع به ویژه فولادسازی ها، تجربه تلخی است که همه ساله شاهد آن هستیم واین مشکل می‌تواند صنایع بزرگی همچون فولاد مبارکه را با چالش رو به رو کند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه تابستان دیگری قرار داریم گفت: متاسفانه نگران این هستیم که بار دیگر برق فولاد سازی‌ها قطع شود.

درخشان با اشاره به نامگذاری سال گفت: برای سال جاری مهار تورم و رشد تولید در نظر گرفته شده که هر با یکدیگر منطبق هستند، یعنی از می‌خواهیم تورم را مهار کنیم، باید رشد تولید اتفاق بیفتد تا در نتیجه رشد تولید، قیمت‌ها پایین بیاید و مهار تورم اتفاق بیفتد.

وی از بحران گسترده برای صنایع خبر داد و گفت: از کارگاه‌های کوچک تا کارخانه‌های بزرگ با مشکل رو به رو هستند، بنابر این باید مراقب باشیم که مشکلات باعث بحران برای صنایع نشود.

 

دیدگاهتان را بنویسید