243374

معاون بهره برداری فولاد مبارکه اصفهان در گفتگوی اختصاصی با دنیای معدن مطرح کرد:

برنامه فولاد مبارکه دستیابی به حدود ۷.۵ میلیون تن شمش خام

دنیای معدن: معاون بهره برداری فولاد مبارکه اصفهان گفت : امسال دستیابی به ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تن بیش از برنامه ۷.۲ میلیون تن شمش خام را پیش بینی کردیم که نیازمند همپوشانی عوامل مختلف از قبیل انرژی، آب، برق و غیره است.

غلامرضا سلیمی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار دنیای معدن یاداور شد، پارسال برنامه پیش بینی شده دستیابی به ۶.۹ میلیون تن فولاد خام بود که به رقم ۷.۲ میلیون تن رسیدیم.

وی خاطرنشان ساخت: امروز فولاد سازان بالغ بر ۶۵ درصد ظرفیت اسمی را مورد بهره‌برداری قرارمی دهند ، اما فولاد مبارکه از ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی عبور کرده است.

سال گذشته ایران با ظرفیت ۴۶ میلیون تن فولاد و دستیابی به ۳۰ میلیون تن تولید ، در بین ۱۰ فولاد ساز شاخص جهان رتبه دهم را داشت سهم فولاد مبارکه ۳۴ درصد از تولید بود.

سلیمی افزود : رهبر معظم انقلاب اسلامی،  سال ۱۴۰۲ را سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند،  در واقع از منظر عمومی یک رویکرد سالیانه محسوب می شود، اما بزرگترین فولاد ساز کشور این مهم را در دستور کار خود قرار داده و چگونگی عملیاتی سازی این مهم را برایش برنامه دارد .

وی اضافه کرد: فولاد مبارکه به عنوان  یک مجموعه بزرگ فولاد سازی کشور با بسیاری از مجموعه های دیگر برای رشد تولید باید هماهنگی لازم را به عمل آورد که از جمله آنها دستگاه های آب، برق، گاز، اداره های صنعت ، معدن و تجارت استانی، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران( ایمیدرو ) هستند که همسویی آنها در مسیر تحقق رشد تولید،  اهمیت بالایی دارد.

فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین تولید کننده ورقهای فولادی تخت در غرب آسیا و شمال آفریقا منطقه منا ( MENA) با سهم حدود ۲۰ درصدیمحسوب می شود.

سلیمی تاکید کرد: امروز فولاد مبارکه از دانش نیروی انسانی،  بیش از ظرفیت تولید بهره می گیرد و این پتانسیل قوی است که در اختیار بزرگترین فولاد ساز کشور قرار دارد.

فولاد مبارکه با ظرفیت ۱۱.۴ میلیون تنی اکنون بزرگترین تولید کننده آهن اسفنجی در سطح جهان محسوب می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید