243227

فولاد مبارکه پیشرو بین ۵۰۰ شرکت بزرگ

دنیای معدن: شرکت فولاد مبارکه به عنوان برترین شرکت ایران از نظر شاخص فروش در گروه فلزات اساسی معرفی شد. علاوه براین کسب رتبه دوم از نظر شاخص ارزش افزوده و رتبه سوم از نظر شاخص فروش شد.

به گزارش خبرنگار دنیای معدن، محمد یاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه در تازه ترین نشست خبری خود گفت: مطابق رتبه بندی IMI-100 براساس نتایج بدست آمده،  شرکت فولاد مبارکه در میان ۵۰۰ شرکت بزرگ کشور، به عنوان شرکت پیشرو انتخاب شده است.

سازمان مدیریت صنعتی از سال ۱۳۷۷ رتبه بندی شرکت های برتر ایران را انجام می‌دهد.

بهره مندی ۶۰ تا ۷۰ میلیون نفر از سود

مدیرعامل فولاد مبارکه توضیح داد: واقعیت اینکه امروز ۶۰ تا ۷۰ میلیون نفر در کشور از سود این شرکت برخوردارند و در عین حال در نخستین گام پرداخت مالیات سود است، بعد به سهامداران ، بالغ بر ۳۰ درصد سود در قالب سهام عدالت توزیع می شود که جمعیت حدود ۴۰ میلیون نفری را در برمی گیرد.

صندوق های بسیج، تامین اجتماعی، بازنشستگی از جمله برخوردار شوندگان این سود هستند.

ارزش ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی

ارزش فعلی بازار شرکت فولاد مبارکه حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است ، ضمن اینکه در سال مالی گذشته ۱۷۰ تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد و رقمی نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد تومان می شود.

علاوه براین در مجمع شرکت با افزایش سرمایه به میزان ۸۰.۸۸ درصد از محل سود انباشته موافقت شد و این امر موجبات آن را فراهم کرد تا ارزش سرمایه شرکت از ۲۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به ۵۳ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

واقعیت اینکه ظرف پنج سال گذشته رشد حدود ۳۰ برابری ارزش هر سهم مبارکه ثبت شده و این بالاترین رشد نسبت سکه، ارز و صنعت ساختمان و مسکن بوده و این ارزنده بودن سهم را نشان می دهد.

همچنین تامین مالی از محل بازار سرمایه برای فولاد مبارکه محقق شد و در قالب انتشار اوراق اجاره چهارساله به میزان چهار هزار میلیارد تومان صورت گرفت.

فولاد مبارکه در ۷۵ کیلومتری جنوب غرب اصفهان،  مبارکه واقع شده و راه اندازی آن در ۲۳ دیماه ۱۳۷۱ بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید