243225

قطب صنعت فولاد کشور، حرکتی پرشتاب با گذر از چالش ها

دنیای معدن: بررسی عملکرد سال ۱۴۰۱ شرکت فولاد مبارکه اصفهان گویای این واقعیت است که قطب صنعت فولاد کشور حرکت در مسیر جدیدی را با وجود چالش های مختلف ، بدون توقف و پرشتاب دنبال می کند.

به گزارش خبرنگار دنیای معدن، محمد یاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه در تازه ترین نشست خبری خود آمار داد که پارسال تولید شمش فولادی( تختال) از مرز هفت میلیون تن در بزرگترین فولاد ساز کشور گذشت و رکوردتولید هفت میلیون و ۲۱۴ هزار تن تختال به ثبت رسید که این مهم گویای فعالیت منسجم بین واحد های مختلف پشتیبانی کننده محسوب می شود.

جمهوری اسلامی ایران اکنون در بین ۱۰ فولاد ساز جهان جای گرفته و این در حالی است در افق چشم انداز ۱۴۰۴ دستیابی به رتبه هفتم دنیا را هدف گذاری کرده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه اعلام کرد: حاصل فعالیت این واحد صنعتی در سال ۱۴۰۱ تولید ۱۰ میلیون و ۲۴۴ هزار تن بود که خود بمنزله یک رکورد است.

امروز مساله انرژی  بویژه برق در تابستانها و زمستان‌ها گاز بمنزله چالشی جدی پیش روی صنایع کشور قرار گرفته که در این ارتباط

بزرگترین فولاد ساز کشور در قالب برنامه های مختلف ، درصدد برطرف ساختن این مشکل است.

طیب نیا گفت: پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی با بازدهی بالا در سال ۱۴۰۱ در واقع رکوردی از سرعت پیشرفت پروژه های توسعه و نشانی از عزم این شرکت در تحقق کمی و کیفی و متوازن در گروه فولاد مبارکه است.

وی تصریح کرد: تجربه سه دهه گذشته به روشنی به ما آموخته است که فولاد مبارکه می تواند الگوی رشد تولید و قطع وابستگی با تکیه بر توان داخلی باشد و در این مسیر اتکا به فرهنگ ایثار و فداکاری لازمه پیشرفت است و بهره گیری از نسل جوان و آینده ساز تضمین کننده آینده ای بهتر برای ایران عزیز است.

بهره گیری از شرکت های دانش بنیان

امروز با توجه رویکرد جدی صنایع کشور به استفاده از محصولات داخلی و محدویت منابع که جوابگوی نیازها نیست، فولاد مبارکه در چارچوب مسولیت اجتماعی خود برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و توسعه فناوری در سطح کشور نسبت به برنامه ریزی لازم مبادرت ورزیده است.

بومی سازی بیش از هفت هزار قطعه و تجهیز برای نخستین بار در کشور و ارتقای ۳۰ درصدی سهم ساخت داخل از ۶۰ به ۹۰ درصد رسیده است.

طیب نیا اذعان دارد ، امروز حدود دو هزار و ۸۰۰ شرکت در کشور تامین کالا، قطعات و تجهیزات ، مواد و خدمات فولاد مبارکه را بر عهده دارند ونیز حدود سه هزار کارخانه و کارگاه از محصولات این شرکت در خطوط تولید خود استفاده می کنند و در واقع ورق تولیدی فولاد مبارکه در این واحد های تولیدی تبدیل به محصول می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید