242971

جهت دهی توسعه پروژه فولاد میانه تا تحقق اهداف

دنیای معدن: هشتمین نشست شورای معاونان شرکت مهندسی فن آور معادن و فلزات با اولویت پایش عملکرد توسعه پرو‍ژه ها در تاریخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۰ برگزار شد.

به گزارش دنیای معدن، در این نشست که با هدف مرور راهبردها و برنامه های سال جدید و مسیریابی توسعه پروژه ها برگزار شد با ارائه گزارش های تفکیکی، عملکرد ۲ پروژه فولادسازی میانه و طرح طوبی در سال جدید مورد ارزیابی تخصصی قرار گرفت.

در این برنامه، مسایل جاری طرح فولادی سازی میانه که با ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن توسط MMTE در حال اجراست از منظر کیفیت روند اجرا و چالش های پیش رو به ویژه در زمینه تدارکات کالا و نصب و اجرا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین واکاوی مسیر توسعه  نهایی طرح طوبی به کارفرمایی شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر از جمله موضوعات مطرح در این نشست بود.

دکتر همتی مدیرعامل شرکت در ابتدای این جلسه ضمن ابراز خرسندی از تحویل قطعی پروژه کوثر به کارفرما به عنوان یکی از طرح های سه گانه تولید آهن اسفنجی در مجتمع گل گهر استان کرمان، تحقق دستاوردهای متعدد مورد انتظار این طرح را حاصل تعاملات اثربخش و فراگیر کارفرما و MMTE در دوره اجرا دانست.

وی با اشاره به اهمیت سازماندهی تیمی و درک موقعیت تخصصی در فضای پروژه و نیز انطباق و سازگاری مستمر با برنامه جهت دستیابی به نتایج موفق در توسعه طرح ها گفت: پیگیری راهبرد مشخص و یکپارچه در سازمان پیمانکار و کارفرما همگام با درک مشترک در شرایط تصمیم گیری و انتخاب راه حل های کارآمد اجرایی زمینه موفقیت در مدیریت حرفه ای پروژه را هموار می نماید.

به گفته وی پیشبرد برنامه و کسب نتایج کلیدی و موثر در اجرای طرح ها در شرایطی حاصل می شود که تعیین زمان بندی پرو‍ژه مبنای واقعی داشته باشد.

دکتر همتی انتظارات ذینفعان را مسئله کلیدی اجرای طرح ها دانست و گفت: پیمانکار همواره باید برنامه های خود را تابع راهبردها و شرایط کارفرما قرار داده و نسبت به تنظیم سازوکارهای اجرایی در عملیات توسعه مبادرت نماید.

در ادامه این نشست، تصمیماتی جدید در خصوص سرعت بخشی به فرآیند توسعه در طرح فولاد میانه به خصوص با تعیین اولویت ها و راهکارهای لازم در کمیته وندور و نیز مسیر یابی جدید فعالیت پیمانکاران اجرا و تامین و نصب به موقع کالاهای خریداری شده و در شرف تحویل اتخاذ گردید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید