242337

کارنامه‌‌ای موفقیت‌آمیز در سال تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین

دست یابی به بالاترین میزان تولید و فروش در شرکت ورق‌ خودرو چهارمحال و بختیاری

دنیای معدن: جهادگران شرکت ورق‌ خودرو چهارمحال و بختیاری در سال 1401 که به نام «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» مزین شده بود، علی رغم محدودیت های موجود در حوزه برق و گاز با ثبت رکوردهای متعدد کارنامه‌ای درخشان و موفقیت‌آمیز به ثبت رساندند.

به گزارش دنیای معدن، مدیرعامل شرکت ورق‌ خودرو چهارمحال و بختیاری بابیان این‌که در تاریخ بهره‌برداری این شرکت در سال 1401 بیشترین میزان تولید و فروش شرکت به ثبت رسیده است، از همدلی و همت قابل‌تقدیر کارکنان تلاشگر شرکت، برنامه‌ریزی و راهبرد مؤثر و حمایت‌های شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان اصلی‌ترین عوامل کسب این توفیقات نام برد.

  ❇️*حفظ جایگاه شرکت در زنجیره ارزش فولاد کشور*

حمید شجاعی تلاش جمعی مدیریت و کارکنان برای حفظ جایگاه شرکت در زنجیره ارزش فولاد کشور و تداوم حرکت شرکت در مسیرتعالی سازمانی را از مهم‌ترین راهبردهای شرکت ورق‌ خودرو چهارمحال و بختیاری در سال پیش رو اعلام و اظهار کرد: ادامه روند عملکرد موفقیت‌آمیز شرکت مستلزم تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق‌تر، تعامل مطلوب با مشتریان و ذی‌نفعان و توجه هرچه بیشتر به نیاز بازار و حمایت‌های بی‌دریغ شرکت فولاد مبارکه به عنوان شرکت مادر است که به یقین این امر در سایه الطاف الهی و همت همکاران و عوامل یاد شده محقق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ورق‌ها خودرو چهارمحال و بختیاری با تاکید بر این که سال جدید مطمئنأ برای این شرکت توأم با توفیقات روزافزون خواهد بود، در تشریح دستاوردهای شرکت در سال 1401 افزود: رکورد قبلی فروش شرکت از ابتدای بهره‌برداری تاکنون، مربوط به سال 1399 با مقدار 241 هزار تن بوده که در سال جاری با *رشد 20 درصدی به 290 هزار تن* افزایش یافت.

❇️ *اختصاص 50 درصد کل فروش محصولات به گِرید ویژه مورداستفاده در صنایع خودروسازی و لوازم‌خانگی*

شجاعی بابیان این‌که در سال 1401 تولید محصولات با ارزش‌افزوده بالا در دستور کار قرارگرفته بود، گفت: 50 درصد کل فروش محصولات رقمی معادل 147 هزار تن به گرید ویژه مورداستفاده در صنایع خودروسازی و لوازم‌خانگی کشور اختصاص یافت که خوشبختانه دریافت پاسخ مثبت تست‌های آزمایشگاهی گروه صنعتی ایران خودرو به نمونه‌های ارسالی ورق های استحکام بالای ویژه استفاده بدنه نمایان خودرو(mc) از موفقیت‌های مهم کسب شده درسال ۱۴۰۱ بوده است.

 به گفته مدیر عامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری به دلیل کیفیت بالای محصولات، این شرکت با صادرات حدود 16 هزارتن محصولات کیفی در بازارهای اروپایی و خاورمیانه حضوری موفق در بازارهای بین المللی را تجربه کرده است.

 وی از تولید گرید ویژه جدید در شرکت ورق  خودرو چهارمحال وبختیاری خبرداد و پیرامون خواص مکانیکی و ویژگی های این گرید افزود: فولاد spfc340 از گروه فولادهای استحکام بالا (مطابق با استاندارد jis ژاپن) با قابلیت فرم پذیری بالا و استحکام تسلیم حداقل ۱۷۵ مگاپاسکال و استحکام کششی حداقل ۳۴۰ مگاپاسکال می باشد. این فولادها در بدنه خودرو در اجزای استراکچری(ساختاری) خودرو کاربرد دارند و برای اولین بار با همکاری شرکت فولاد مبارکه از طریق تامین ورق فول هارد و در شرکت ورق خودرو چهارمحال  درحال تولید هستند.

  ❇️ *عملکرد مؤثر شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در سال 1401*

حمید شجاعی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد مؤثر شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در سال 1401 اشاره و در همین زمینه گفت: برخی از این اقدامات عبارت‌اند از: خرید قطعه زمین موردنیاز احداث ساختمان پلی کلینیک تأمین اجتماعی شهرستان بروجن، مشارکت در ساخت مدرسه نه کلاسه در شهر سفیددشت، کمک به نهادهای حمایتی شهرستان بروجن، مساعدت در جهت تسریع پروژه‌های عمرانی شهرستان بروجن و... .

❇️ *هدف‌گذاری شرکت ورق‌های فولادی چهارمحال و بختیاری برای تولید 300 هزار تن ورق گالوانیزه در 1402*

بنابراعلام مدیرعامل شرکت ورق‌ خودرو چهارمحال و بختیاری این شرکت تولید 300 هزار تن ورق گالوانیزه در 1402 را ترسیم هدف‌گذاری نموده است که به همین منظور افزایش بهره‌وری کارکنان و خط تولید، کاهش توقفات و طرح‌های توسعه ازجمله طرح بسته‌بندی اتوماتیک و سرباره گیری رباتیک و همچنین بهبود و گسترش خدمات در حوزه نیروی انسانی شرکت ازجمله بیمه‌های تکمیلی والدین کارکنان و ایجاد نظام‌های انگیزشی در دستور کار قرارگرفته است.

❇️ *استفاده از تمام ظرفیت‌ها و توان شرکت در راستای تولید*

*به گزارش روابط عمومی شرکت ورق‌ خودرو چهارمحال و بختیاری* ،

 مدیرارشد این کارخانه نیز خاطرنشان کرد: در سال 1401 با وجود تمامی محدودیت‌های انرژی، از تمامی ظرفیت‌ها و توان شرکت در راستای تولید و بهره‌برداری حداکثری استفاده شده است و با همت همکاران توانستیم رکوردهای متعدد تولید را ثبت نماییم.

نوید ایزدی د‌ر خصوص رکوردها و دستاوردهای حوزه تولید این شرکت در سال 1401 چنین گفت: بالاترین رکورد تولید سالانه شرکت مربوط به سال 1399 و به میزان 249 هزار تن انواع محصولات گالوانیزه بود که با تلاش جمعی کارکنان در سال 1401 این میزان به 253 هزار تن ثبت گردید که از مهم‌ترین دلایل این افزایش تولید می‌توان به انگیزه بالای کارکنان و کسب رکوردهای ماهانه در فروردین ماه با تولید 26812 تن و 14 بهمن ماه با ثبت رکورد 27008 تن اشاره کرد.

مدیرارشد شرکت ورق‌ خودرو چهارمحال و بختیاری تصزیح کرد: این رکوردها و افتخارات در حالی در سال ۱۴۰۱ حاصل شد که زمان در اختیار بودن خط (io) نسبت به سال ۱۴۰۰ به مقدار ۴۰ روز کمتر بوده که عمده این توقعات مربوط به عدم وجود کلاف فول هارد، قطعی و محدودیت گاز و برخی عوامل دیگر بوده است. بدیهی است با رفع این محدودیت‌ها و انگیزه بالای کارکنان در سال جدید شاهد ثبت افتخارات ارزشمندتری در این شرکت خواهیم بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید