240614

مدیرعامل شرکت ورق خودرو در گفتگوی اختصاصی با دنیای معدن مطرح کرد:

بهینه سازی مصرف گاز و سوخت در صنعت فولاد کشور ضروری است

دنیای معدن-مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری گفت: برای گذر از چالش قطعی گاز در صنعت فولاد کشور، باید بهینه سازی مصرف سوخت در صنایع، مصارف خانگی و تجاری مورد توجه جدی دست اندرکاران قرارگیرد.

« حمید شجاعی » در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دنیای معدن افزود: متاسفانه کمبود انرژی و قطعی گاز تولید همه شرکت های فولادی را تحت تاثیر قرار داده است.

مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال بختیاری بیان کرد: لازمه گذر از این چالش و مشکلات این است که در این خصوص یک فکر اساسی شود و راهبرد آینده آن برای تامین گاز مورد نیاز صنعت فولاد کشور به خوبی تبیین شود.

شجاعی اظهارداشت: هر چند که امسال نیز فرصت از دست رفته است، اما باید مسئولان و به خصوص دولت تلاش کند برای سالهای آینده برای تامین گاز و انرژی صنعت فولاد فکر اساسی شود.

مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ما باید با برنامه‌ریزی مناسب بتوانیم مشکلات و چالش های انرژی صنعت فولاد و زنجیره های آن را برای فولاد سازان و فعالان این صنعت را برطرف کنیم.

وی یادآورشد: قطعی گاز در کاهش تولید فولادسازان تأثیرگذار بوده است و بهینه‌سازی مصرف سوخت می‌تواند بسیاری از مشکلات ما را در این صنعت برطرف کند.

مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری یادآورشد: در صنعت فولاد و صنایع بزرگ کشور دولت باید با اجرای پروژه‌های مختلف الگوی کاهش مصرف و بهینه‌سازی مصرف سوخت را در دستور کار خود قرار دهد.

شجاعی اظهارداشت: دولت می تواند با ارائه راهکارهای کوتاه و میان مدت با بهینه سازی مصرف سوخت برای رفع کمبودها و برطرف شدن قطعی گاز اقدامات مثمر ثمری را انجام دهد.

مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برای رهایی از این چالش مهم در صنعت باید بهینه سازی مصرف سوخت و به خصوص تامین گاز مورد نیاز تمام صنایع مورد توجه قرار گیرد و مردم نیز با الگوهای مصرف نسبت به صرفه جویی در این زمینه اقدامات لازم را به عمل آورند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید