240601

دستاوردهای فولاد هرمزگان نشان می دهد می توان در اوج بحران هم بر مشکلات غلبه کرد

دنیای معدن: شرکت فولاد هرمزگان در حالی به ثبت رکوردهای پی در پی خود ادامه می دهد که صنعت فولاد با چالش جدی در بخش تامین انرژی مواجه است. فولادی ها در تابستان گرفتار کمبود برق و در زمستان با بحران گاز مواجه می شوند. اما با این حال فولاد هرمزگان موفق شده با استفاده از فرمولی مشخص به مسیر خود ادامه دهد وبرنامه های تولید برای سال جاری را محقق کند.

به گزارش دنیای معدن، فولاد هرمزگان در بین زیرمجموعه های هلدینگ فولاد مبارکه، توانسته آمارهای خوبی از خود به جای بگذارد و به عنوان درخشان ترین واحدهای تولیدی این هلدینگ شناخته شود.

از سویی دیگر در چشم انداز پیش بینی شده قراراست استان هرمزگان به قطب فولادی کشور تبدیل شود. این در حالی است که دسترسی این مجموعه به آب های آزاد می تواند نقش مهمی در افزایش صادرات داشته باشد.

همین موضوع باعث شده نگاه صادرات محور بر تولید حاکم باشد این مجموعه به سمت تولید محصولی با کیفیت برود. این موضوع در بحث تختال های تولیدی و کیفیت آنها به خوبی قابل مشاهده است.

نگاه به توسعه همه جانبه باعث شده تا در یک سال اخیر فولاد هرمزگان با ثبت رکورد های پی در پی جایگاه خود در بین فولادسازان بزرگ را ارتقا داده و بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد. این رکوردهای در حالی به ثبت می رسد و به صورت پی در پی تکرار می شود که صنعت فولاد با بحران های بسیاری از جمله تامین مواد اولیه و انرژی مواجه است.

اما این رکوردها نشان می دهد کمبود های موجود در حوزه انرژی چندان تاثیری بر روند تولید فولاد هرمزگان نداشته و این مجموعه براساس برنامه هدف گذاری در حرکت است تا در پایان سال به ظرفیت اسمی خود دست پیدا کند.

موفقیت در تولید و افزایش در آن باعث شده تا سرمایه گذاری های فولاد هرمزگان نیز بیشتر شود و 4 پروژه اصلی در دستور کار این فولادساز قرار بگیرد.

درواقع افزایش رکوردهای پی در پی بر میزان فروش و صادرات این مجموعه اثر گذار است و همین موضوع باعث می شود تا میزان درآمدها و سوددهی در فولاد هرمزگان افزایش پیدا کرده و این مجموعه به سراغ توسعه های همه جانبه برود.

فولاد هرمزگان با غلبه بر بحران های موجود توانست برنامه پیش بینی شده را به خوبی جلو ببرد که بخشی از آن بی شک ناشی از نگاه تخصصی و استفاده از تیم کارشناسی است.

از سویی دیگر این مجموعه تلاش کرده با سرمایه گذاری بر واحد تحقیق و توسعه از دانش روز استفاده کرده تا بتواند قیمت تمام شده را کاهش دهد.

بدون شک ارتقای کیفی مواد اولیه، ارتقای تجهیزات موجود و استفاده از دانش روز به کمک واحد تحقیق و توسعه و همچنین همکاری با شرکت های دانش بنیان باعث می شود تا میزان تولید هم افزایش پیدا کند.

تمرکز بر این بخش باعث شده تا فولاد هرمزگان با استفاده از راهکارهای علمی به دنبال غلبه بر کمبود برق و گاز برود و اجازه ندهد خط تولید با مشکلی مواجه شود.

موفقیت فولاد هرمزگان نشان می دهد می توان در اوج بحران هم بر مشکلات غلبه کرد و همچنان به رکورد شکنی ها ادامه داد تنها لازمه این موضوع نگاه کارشناسی و شناخت اهمیت دانش بر افزایش بهره وری است که فولاد هرمزگان به این جایگاه دست یافته است.

از سویی دیگر تکیه بر توان نیروی انسانی کلید طلایی موفقیت های فولاد هرمزگان است. همراهی و همکاری نیروی انسانی در بخش های مختلف می تواند بر افزایش بهره وری اثر مستقیم داشته و مجموعه را هدف نهایی نزدیک کند.

آن طور که پیداست فولاد هرمزگان با تکیه بر موارد یاد شده در تلاش است تا سهم خود در بازارهای داخلی و صادراتی را افزایش داده و با بهره گیری از دانش و تجربه جایگاه خود در میان فولادسازان بزرگ را ارتقا دهد. بی تردید استفاده از راهکارهای این مجموعه می تواند محل ایجاد ارتباط های جدید با دیگر مجموعه ها باشد که خود محل جدیدی از درامد برای فولاد هرمزگان خواهد بود.تیتر۲۰

 

دیدگاهتان را بنویسید