240535

افزایش 3 برابری تولید آهن اسنفجی در مجتمع فولاد قائنات/ بخاطر قطع گاز از ۲۷ آذر تولید کارخانه متوقف شده است

دنیای معدن: سرپرست مجتمع فولاد قائنات با اشاره به 3 برابری تولید محصول آهن اسفنجی در این واحد صنعتی خراسان جنوبی گفت: درآمد حاصل از فروش این محصول حدود ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش دنیای معدن، رسول احمدزاده، سرپرست مجتمع فولاد قائنات امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تولید آهن اسنفجی در این مجتمع صنعتی خراسان جنوبی از ابتدای سال تاکنون در مقایسه با پارسال حدود ۳ برابر افزایش داشته است.

وی افزود: در ۹ ماه گذشته سال جاری ۵۱۰ هزار تن آهن اسفنجی در این مجتمع تولید شده که این رقم در مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۵۴ هزارتن بوده است.

سرپرست مجتمع فولاد قائنات تصریح کرد: درآمد حاصل از فروش این محصول حدود ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

احمدزاده یادآور شد: آهن اسفنجی تولید شده در مجتمع فولاد قائنات به واحد های فولادسازی و ذوب آهن استان های خراسان رضوی، سمنان، تهران، اردبیل، آذربایجان شرقی، خوزستان، اصفهان، یزد، هرمزگان و کرمان ارسال می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تولید این مقدار آهن اسفنجی، حدود ۷۰۰ هزار تن گندله از ۳ کارخانه گندله سازی خواف خراسان رضوی مصرف شده است.

سرپرست مجتمع فولاد قائنات با بیان اینکه واحد فولادسازی این واحد صنعتی ۸۳ درصد پیشرفت دارد، گفت: ظرفیت مجتمع فولاد قائنات ۸۰۰ هزار تن تولید دارد و تاکنون هزار و ۲۰۰ نفر مشغول به کارند.

احمدزاده با اشاره به اینکه به خاطر قطعی گاز از ۲۷ آذر تولید کارخانه متوقف شده است، تاکید کرد: مشکل اصلی این مجتمع قطعی گاز در زمستان و قطعی برق در تابستان است که از وزارت نیرو و نفت خواستاریم برای تأمین نیاز های انرژی مجتمع فولاد قائنات اقدام کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید