240371

استاندار هرمزگان:

هرمزگان با منابع سنگ آهن هماتیت پیشگام تولید فولاد کشور خواهد شد

دنیای معدن - استاندار هرمزگان گفت: هرمزگان با منابع سنگ آهن هماتیت پیشگام تولید فولاد کشور خواهد شد.

به گزارش دنیای معدن، مهدی دوستی، با اشاره به فرصت‌های بی نظیر دو منطقه فین و رضوان اظهارداشت: دهه فجر برای این مناطق بالغ بر هزار میلیارد تومان پروژه آماده بهره‌برداری داریم.

وی با تاکید بر چشم انداز تولید ۵۵ میلیون تن فولاد تا سال ۱۴۰۴ در کشور، افزود: کشور به سمت تولید حداکثری فولاد رفته در حالی که منابع معدنی مورد نیاز مگنتی به اندازه کافی وجود ندارد اما هرمزگان با وجود معادن هماتیت و ذخیره ۸۰۰ میلیون تنی این سنگ آهن، می‌تواند گام‌های خوبی در این زمینه بردارد.

استاندار هرمزگان گفت: در حال حاضر با توجه به ظرفیت خوب منطقه فین، رشد بازوی صنعت در کنار معدن، اتفاق بسیار مبارکی است، برای این منطقه یک بسته جامع در قالب یک پهنه ۳۵۰۰ کیلومتری تعریف شده که با واگذاری آن و عملیات استخراج، زنجیره تبدیلی آن نیز در استان ایجاد خواهد شد.

وی بر لزوم نگه داشت مواد خام معدنی هرمزگان درون استان و تشکیل زنجیره‌های تبدیلی تاکیدداشت و ادامه داد: برنامه داریم فین را به سمت صنعتی شدن سوق دهیم و زیرساخت‌های مورد نیاز برای تحقق این امر نیز ایجاد خواهد شد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان، ایجاد هنرستان جوار صنایع و دانشگاه پیام نور با اولویت رشته‌های تخصصی در این منطقه را از برنامه‌هایی زیربنایی آموزش متناسب با اشتغال جوانان بر شمرد و افزود: همزمان با ایجاد صنایع، آموزس نیروی کار ضرورت دارد همچنین بهره گیری از ظرفیت باغ شهر زیبای فین مهم است تا برای مردم به درآمد و گردش مالی تبدیل شود و نیاز است با ایجاد کارگروه ویژه، برندسازی گردشگری این منطقه بکر شکل بگیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید