239433

مدیرعامل فولاد اطلس آسیا:

توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت فولاد باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود

دنیای معدن: مدیرعامل شرکت فولاد اطلس آسیا گفت: توجه به علم و فناوری روز در صنعت فولاد باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود و سیاست ما تعامل بیشتر با شرکت‌های دانش‌بنیان است.

به گزارش دنیای معدن، سعید بینایی مدیرعامل شرکت فولاد اطلس آسیا در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متافو در گفتگو با خبرنگار ایراسین، اظهار کرد: گروه اطلس هرساله در نمایشگاه متافو حضور پررنگی دارد و به نظر می‌رسد امسال به دلیل پایدارتر شدن شرایط در صنعت فولاد، مشارکت بیشتر شده است و مزایایی این نوع نمایشگاه‌ها برای شرکت‌های فولادی تعامل بیشتر با رقبا و کمک به تأمین مواد اولیه و گسترش بازار فروش است.

وی با بیان اینکه توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان اهمیت بسیاری دارد، ادامه داد: در صنعت فولاد به‌تازگی شرکت‌های دانش‌بنیان ورود کرده‌اند که فولاد اطلس از این دانش‌بنیان‌ها در حوزه نسوز کوره‌ها، نسوزهای صنعتی و تجهیز جرثقیل‌ها و بهره‌گیری از علم نانو استفاده می‌کند.

بینایی در خصوص مزایای شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در وضعیت کنونی واردات در مباحث مالی و تأمین قطعات، مشکل‌ساز شده و شرکت‌های دانش‌بنیان علاوه بر تأمین و تولید در زمینه پشتیبانی هم می‌توانند به صنایع کمک کنند. در این موضوعات بسیار جلوتر از شرکت‌های خارجی هستند و به همین دلیل فولاد اطلس تمرکز خود را بر همکاری با این شرکت‌ها گذاشته است. توجه به علم و فناوری روز در صنعت فولاد باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود و سیاست ما تعامل بیشتر با شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی در مورد توجه شرکت فولاد اطلس به مسئولیت اجتماعی، گفت: این شرکت در استان‌های مختلف کشور چندین کارخانه‌ راکد را خریداری و به چرخه تولید بازگرداند. این شرکت با ایجاد اشتغال برای حدود ۴۰۰ نفر نیروی انسانی، نقش مهمی در اشتغال کشور داشته است. همچنین این شرکت فعالیت‌های عام‌المنفعه و محرومیت‌زدایی در استان‌های جنوبی دارد و بخشی از سود خود را در این راه هزینه می‌کند.

مدیرعامل شرکت فولاد اطلس آسیا در خصوص مسئولیت اجتماعی و توجه به نیروی انسانی، تصریح کرد: یکی از قوانین، افزایش حقوق کارکنان است و ما در این مبحث موضوع کارانه را برای نیروهای خود از طریق مصوبه هیئت‌مدیره در نظر گرفتیم که این نشانگر توجه بیشتر به کارکنان و بالارفتن سطح رفاه نیروی انسانی است؛ در حقیقت توجه به این موضوعات کیفیت کار را هم در کارکنان افزایش می‌دهد.

وی در خصوص چالش‌های صنایع فولادی، ادامه داد: این صنعت چالش‌های بسیاری دارد. موضوعاتی نظیر قطعی برق و گاز، بالارفتن قیمت مواد اولیه و شمش و نحوه تهیه آن‌ها جزء چالش‌های این صنعت است.

بینایی با بیان اینکه شرکت فولاد اطلس به کشورهای عراق، سوریه و گرجستان صادرات دارد، گفت: یکی از مشکلات مهم صادرات سیاست‌های مالی است و هرچه بتوان در شرایط تحریم مشکل تبادلات مالی با کشورهای مقصد را کاهش داد، مشکلات صادرات کاهش می‌یابد.

 

دیدگاهتان را بنویسید