239377

عضو کمیته سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه عنوان کرد؛

افزایش ارتباط با دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه ایران متافو

دنیای معدن: عضو کمیته سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت فولاد مبارکه از فعالیت‌های گسترده این شرکت در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش ارتباط با این شرکت ها در نوزدهمین نمایشگاه ایران متافو خبر داد. 

به گزارش دنیای معدن، امیر مظاهری عضو کمیته سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه در گفتگو با خبرنگار ایراسین، به تشریح فعالیت‌های این شرکت در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور پرداخت و گفت: فولاد مبارکه از سال‌های گذشته در موضوع حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در ابعاد مختلفی حامی فعالیت‌های علمی آنها در سراسر کشور بوده است.

وی افزود: در بسیاری از شرکت‌ها برای حمایت از فعالیت های دانش بنیان مرسوم است که محصولات یا خدمات دانش‌بنیان خریداری می شود که اقدام بسیار شایسته‌ای است ولی موضوع مهم‌تر و بنیادی‌تر تقویت زیرساختی این شرکت‌ها برای بقا، توسعه و شکوفایی است.

حمایتی همه‌جانبه از شرکت‌های دانش‌بنیان

عضو کمیته سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه گفت: اقداماتی که شرکت فولاد مبارکه در زمینه حمایت از شرکت‌های زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور انجام داده است حمایتی فراتر از خرید محصولات بوده و فولاد مبارکه تلاش می‌کند با سرمایه گذاری خطرپذیر در شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک و متوسط، به اصلاحات ساختاری در بخش مدیریت و بهبود بخش تحقیق، توسعه آنها کمک کند تا تولیدات دانش‌بنیان این شرکت ها به رشد و بلوغ برسد.

وی افزود: یکی از روش‌های حمایت فولاد مبارکه این است که شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا یا کوچک که پتانسیل فعالیت در صنعت فولاد دارند را به سمت این صنعت سوق می‌دهد. همچنین شرکت‌هایی که در بخش‌های دیگر صنعت در حال تولید علم و محصول هستند را با بسترسازی و ارائه تسهیلات متنوع تشویق می‌کند تا علاوه بر فعالیت در دیگر صنایع، در صنعت فولاد نیز فعالیت کنند تا با تولید محصولات دانش‌بنیان در این صنعت مادر، شاهد استفاده بیشتر فولادی‌ها از پتانسیل چنین شرکت‌هایی باشیم.

تقبل ریسک مالی با سرمایه‌گذاری بر دانش‌بنیان‌ها

مظاهری خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری خطرپذیر یکی از اقدامات شاخص در این حوزه است که باعث می‌شود احتمال موفقیت در شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش یابد. این بدان معناست که فولاد مبارکه با پذیرفتن ریسک فعالیت‌های علمی، خیال شرکت دانش‌بنیان را از بابت ادامه کار راحت می‌کند تا تمرکزش را روی به نتیجه رساندن پروژه بگذارد.

وی تصریح کرد: نتیجه این مجموعه حمایت‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان این است که زیست‌بومی فناورانه و نوآورانه، متشکل از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه فولاد تشکیل می‌شود که در آینده این فعالیت‌ها تبدیل به محصول، دانش و فرایند می‌شود. همه این‌ها باعث می‌شود تا هزینه تولید کمتر شده و محصولاتی با ارزش افزوده بالا طراحی و به تولید برسد.

نمایش آخرین دستاوردهای زیست‌بوم فناوری و نوآوری گروه فولاد مبارکه در ایران متافو

عضو کمیته سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه در مورد حضور فولاد مبارکه در نمایشگاه ایران متافو تأکید کرد: به همین خاطر شرکت فولاد مبارکه در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی ایران (IranMetafo۲۰۲۲) با رویکردی متفاوت شرکت می‌کند و قصد داریم تا دستاوردهای این شرکت به‌عنوان یکی از حامیان شاخص در عرصه زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور را در معرض دید عموم قرار دهیم.

وی عنوان کرد: این نمایشگاه فرصت خوبی برای شناخت بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان از نیازمندی‌های صنعت فولاد کشور به‌ویژه فولاد مبارکه است. همچنین گروه فولاد مبارکه نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد کشور می‌تواند شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه فولاد و شرکت‌هایی که پتانسیل فعالیت در این زمینه دارند را شناسایی نموده و از پتانسیل آن‌ها استفاده کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید