238530

بازدید وزیر صمت از احداث کارخانه استیل کورد سلسله/ تولید سالانه ۱۵ هزار تُن سیم تایر وایرال

دنیای معدن: وزیر صمت عصر امروز از طرح احداث کارخانه استیل کورد شهرستان سلسله با سرمایه گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و فولاد مبارکه، در زمینی به مساحت ۵ هکتار و زمینه تولید ۱۵۰۰۰تن استیل کورد با حضور وزیر صمت بازدید کرد.

به گزارش دنیای معدن از خرم آباد، سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت عصر امروز جهت احداث یک کارخانه مهم در شهرستان سلسله به استان لرستان سفر کرد.

طرح احداث کارخانه استیل کورد شهرستان سلسله با سرمایه گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و فولاد مبارکه، در زمینی به مساحت ۵ هکتار و زمینه تولید ۱۵۰۰۰تن استیل کورد(سیم فولادی مورد استفاده در تایر رادیال ) را فراهم خواهد نمود.

با راه اندازی این کارخانه ۶۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

با احداث این مجموعه صنعتی بخش زیادی از نیاز کشور به استیل کرد تامین خواهد شد.

در این شهرستان مشکل تامین آب برق و گاز وجود نداشته و با تامین زمین در شهرک صنعتی مشکل زیست محیطی هم نخواهد داشت و ایجاد اشتغال پایدار نیز خواهد شد.

با توجه به اهمیت تایر به عنوان کالای استراتژیک و کمبود عرضه داخلی ایجاد ظرفیت برای تولید تایر ضرورت جدی بوده که استیل کورد به عنوان ماده اولیه در این محصول به کار می رود.

گفتنی است در حال حاضر نیاز کشور استیل کورد حدود ۱۰ هزار تن در سال بوده که دو واحد تولیدی در استان های ایلام و زنجان موجود می باشند که مجموعاً حدود ۵۰ درصد نیاز کشور را تامین می نمایند و بخش زیادی از این نیاز از خارج کشور وارد می شود، لذا با توجه به طرح های در دست احداث کشور که دو واحد آن یعنی لاستیک سازی نیکرو گسترش خرم آباد و بارز الیگودرز در لرستان است، ضمن ایجاد زنجیره تولید در استان نیاز آتی کشور که حدود ۱۵ هزار تن در سال است نیز تامین خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید