238795

اقدام آینده دار فولاد هرمزگان

دنیای معدن: فولاد هرمزگان با نماد «هرمز» در بورس، با اجرای 4 طرح توسعه ای در برنامه های خود، می تواند آینده درخشانی را برای سهامداران خود ثبت کند. اجرای این طرح هی در گام اول منجر به افزایش تولید و در گام بعدی افزایش صادرات را به همراه دارد.

به گزارش دنیای معدن، فولاد هرمزگان به عنوان مهمترین زیر مجموعه هلدینگ فولاد مبارکه در تلاش است تا جایگاه خود در این صنعت را در سال های آینده ارتقا دهد. در واقع با برنامه ریزی صورت گرفته برای فولاد هرمزگان می توان گفت آینده روشنی در انتظار سهامداران «هرمز» باشد. 

درراستای این برنامه ریزی، اجرای طرح های توسعه ای در دستور کار فولاد هرمزگان قرار گرفت تا در کنار رکورد های تولید ماهانه و ... بتواند با افزایش تولید، میزان سهم خود در بازار داخلی و صادراتی را افزایش دهد. 

به هر حال فولاد هرمزگان از نظر موقعیت جغرافیایی دارای اهمیتی است که نمی توان آن را در موفقیت های صادراتی بی تاثیر دانست. 

حال از سال گذشته فولاد هرمزگان با تعریف 4  پروژه مهم ، در نظر دارد تا تصویر خود در آینده را تغییر دهد . 

احداث مدول سوم تولید آهن اسفنجی با ظرفیت ۹۰۰ هزار تن در سال، احداث واحد دوم تولید گازهای صنعتی با ظرفیت ۱۰ هزار نرمال مترمکعب بر ساعت اکسیژن، احداث سیلوهای ذخیره آهن اسفنجی با ظرفیت ۲۸ هزار تن و احداث مگا مدول احیا مستقیم شرکت ستاره سیمین هرمز با ظرفیت یک ‌میلیون و ۷۰۰ هزار تن در سال 4  طرحی است که فولاد هرمزگان آن را در ستور کار دارد و استارت آن را با حضور مدیرعامل فولاد مبارکه زده شد.

نگاهی به این طرح ها نشان می دهد فولاد هرمزگان عزم خود را برای افزایش تولید و به دنبال آن افزایش درآمدهای صادراتی جزم کرده است. 

نکته مهم این است که در دولت سیزدهم سرمایه گذاری انجام شده در حوزه فولاد در یک سال گذشته حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده که با توجه به سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی فولاد هرمزگان، یک چهارم از کل سرمایه گذاری بخش فولاد کشور در این شرکت رقم خورده است. درواقع فولاد هرمزگان وزن سنگینی در این سرمایه گذاری دارد که این موضوع هم نشان از توانایی بالای هرمزگان در توسعه صنعت فولاد است.

اما این اقدام فولاد هرمزگان را باید در بعد دیگر یعنی اشتغال هم بررسی کرد. برنامه طرح های توسعه ای از شروع کار یعنی مرحله احداث تا بهره برداری بر اشتغالزایی اثر گذار است و می تواند بسیار از مردم منطقه را در این برنامه مشغول به کار کند. دراقع فولاد هرمزگان نه تنها نقش مهمی در توسعه صنعت فولاد کشور را عهده دار شده است، بلکه با اجرای طرح های توسعه ای خود در زمینه اشتغالزایی و توسعه فرهنگی و اجتماعی نیز گامی مهم برداشته است. 

البته فراموش نکنیم در حال حاضر صنعت فولاد با چالش های بسیاری در زمینه انرژی و تامین مواد اولیه مواجه است که در صورتی که پیش بینی کارشناسی برای آن انجام نشود، خیلی نمی توان به نتیجه کار امیدوار بود. اما نگاه تخصصی حاکم بر فولاد هرمزگان نشان می دهد برای گذر از این بحران ها نیز برنامه ریزی دقیق داشته و خود را برای مقابله با آنها اماده کرده است.

 همانطور که این مجموعه برای ساخت نیروگاه اعلام آمادگی کرده است و بارها تاکید شده که باید مشکلات و موانع در مسیر اجرای این پروژه از میان برداشته شود تا احداث نیروگاه سرعت بگیرد. 

درنتیجه بخشی از اقدامات آینده دار فولاد هرمزگان مستلزم حمایت دولت است که می تواند مانند یک کاتالیزور عمل کند، در غیر این صورت برخی مشکلات زیرساختی سرمایه گذاری صورت گرفته را هم از توجیه اقتصادی خارج می کند.تیتر20

 

دیدگاهتان را بنویسید