237708

سیگنال مهم فولاد هرمزگان به بازار / حفظ جایگاه ویژه فولاد هرمزگان با رکوردشکنی های پایان تابستان

دنیای معدن: فولاد هرمزگان در شهریور ماه بار دیگر با تولید ۱۵۱۷۴۲ تن تختال توانست رکورد ماهانه خود را شکسته و جایگاه ویژه خود در تولید این محصول در کشور را حفظ کند.

به گزارش دنیای معدن، همانطور که مشخص است، اسلب یا تختال  محصول نیمه نهایی فولادی است که در بین حلقه های زنجیره ارزش فولاد از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و میزان تولید آن حائز اهمیت است.

جالب است بدانید که در 5  ماهه نخست سال جاری  میزان واردات  آهن اسفنجی و اسلب به کشور صفر شده است و این آمار حاکی از افزایش تولید داخل است.  

در بین تولید کنندگان اسلب، فولاد هرمزگان نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است و این مجموعه سعی بر آن دارد در کنار افزایش تولید بر میزان کیفیت نیز بیفزاید، این خود دلیلی است که باعث می شود اسلب فولاد هرمزگان اهمیت بیشتری در بازار داشته باشد. 

حال بار دیگر این مجموعه در شهریور ماه سال جاری توانست رکورد ماهیانه تولید تختال را شکسته و افتخاری دیگر در کارنامه تولیدی 1401 خود ثبت کند. درواقع فولاد هرمزگان موفق شد در شهریور ماه به میزان۱۵۱۷۴۲ تن تختال تولید کرده است. 

اما چرا این رکورد شکنی حائز اهمیت است؟ آیا افزایش تولید ماهانه برای این مجموعه دارای اهمیت است یا می توان آن را از ابعاد دیگر نیز بررسی کرد. 

بدون شک صنعت فولاد در دو سال اخیر با مشکلات بسیاری در زمینه مواد اولیه ، انرژی و حتی برخی قوانین و مقررات در حوزه وضع عوارض ... مواجه بود که تمامی آنها می تواند تولید را دستخوش تغییر کند. 

درست در چنین برهه ای رکورد شکنی از نظر کمی و کیفی مهم می شود. فولاد هرمزگان که در تابستان با کمبود در بحث تامین برق مواجه بود با شروع شهریور تلاش کرد تا کمبود ماه های گذشته را جبران کند و حال توانست با رکورد شکنی در این زمینه موفق به تحقق هدف خود شود. 

این موضوع می تواند بر سیاست های مشتری مداری این مجموعه نیز اثر گذار باشد. تیم اجرایی و پرسنل فولاد هرمزگان با ثبت رکورد تولید در بخش های مختلف این سیگنال را به بازار می دهد که کمبود در بخش مواد اولیه، انرژی و... نمی تواند برنامه های تولیدی این مجموعه را تغییر دهد.

 

فولاد هرمزگان توانست این باور را از مدیران ارشد به تمامی پرسنل خود منتقل کند، به نحوی که عطااله معروفخانی مدیر عامل فولاد هرمزگان،  این رکورد شکنی را حاصل همدلی و برنامه‌ریزی دقیق می داند. 

بخشی از اهمیت این رکورد شکنی را باید در نتیجه کار گروهی مشاهده کرد، کارکنان فولاد هرمزگان با همدلی و برنامه ریزی صحیح در شرایط طاقت ‌فرسای تابستانی بندرعباس این رکورد را ثبت کردند.

در گام آخر ثبات در عرضه و حضور در بازار می تواند از دیگر دستاورد های مهم این رکورد شکنی باشد. هرچند افزایش تولید از اهمیت بالایی برخوردار است اما در قاعده بازار اگر عرضه کننده حضور مداوم نداشته باشد می تواند مشتری را به سمت رقبای خود بکشاند. موضوعی که بارها با وضع عوارض های صادراتی بر آن تاکید شده است. 

شاید یکی از دلایل اصلی فولاد هرمزگان برای رکورد شکنی ها در تولید در کنار افزایش سهم در بازارهای داخلی، حضور مداوم در بازارهای صادراتی است که به تحقق برنامه صادراتی این مجموعه کمک می کند.  مجموع موارد یاد شده دست به دست هم داده تا این رکورد شکنی از اهمیت ویژه ای برخودار شود.تیتر20

 

دیدگاهتان را بنویسید