238505

بلاتکلیفی ۵ساله کارگران صدر فولاد برای بازگشت به کار و دریافت مطالبات معوق

دنیای معدن: با گذشت حدود ۵ سال از بیکاری ۱۸۰ کارگر کارخانه «صدر فولاد» خرم آباد، هنوز آن ها موفق به دریافت مطالبات معوقه خود نشده اند.

به گزارش دنیای معدن از خبرنگار ایلنا، آذر ماه سال ۹۶، حدود ۱۸۰ نفر از کارگران کارخانه «صدر فولاد» خرم آباد در استان لرستان به دلیل عدم نیاز از سوی کارفرما بیکار شدند. این کارگران علارغم پیگیری برای بازگشت به کار هنوز موفق به دریافت مطالبات خود نشده اند.

به نقل از کارگران این واحد صنعتی گفته می شود: برای پیگیری مطالبات مزدی وضعیت بازگشت به کارمان به نهادهای مختلف سر می زنیم اما هنوز بلاتکلیف هستیم.

از قرار معلوم؛ تعدادی از کارگران این کارخانه در طول پنج سالی که بیکار شده اند؛ جدا از انجام کارهای خدماتی و مسافرکشی در جستجوی کار به واحدهای صنعتی و خدماتی زیادی مراجعه کرده اند اما تا این لحظه کاری برای آن ها پیدا نشده است.

گفته می شود کارگران بیکار شده در زمان بیکاری حدود ۷ ماه مطالبات مزدی طلبکار بودند و بعد از بیکاری نیز تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفته بودند. آن ها امیدوارند با وعده ای که اخیرا مسئولان داده اند این کارخانه مجددا راه اندازی شود.

به گفته کارگران؛ هر یک از کارگران ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه بیمه پردازی در این واحد صنعتی را دارند و اگر کارخانه دوباره راه اندازی شود با پرداخت ادامه حق بیمه امکان بازنشستگی برایشان فراهم می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید