238099

صندوق بازنشستگان فولاد ۱۳۰ همت از دولت طلب دارد/تسهیلات بازنشستگان فولاد ۳ برابر شد

دنیای معدن-مدیرعامل صندوق بازنشستگان فولاد منطقه اصفهان گفت: این صندوق ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد که امیدواریم هرچه زودتر پرداخت شود. تسهیلاتی که اکنون به بازنشستگان فولاد ارائه می شود ۲۰۰ درصد افزایش یافته که در دو مرحله انجام و مبلغ وام به ۱۵ میلیون تومان رسید.

به گزارش دنیای معدن، میثم اسلامیان امروز _شنبه سی ام مهرماه ۱۴۰۱_ در نشستی با حضور خبرنگاران، اظهار کرد: سه پنجم بازنشستگان فولاد کشور در منطقه اصفهان و سه استان اصفهان، فارس و چهارمحال و بختیاری قرار دارند.

وی افزود: مجموع بازنشستگان فولاد منطقه اصفهان، ۴۸ هزار نفر است که هفت هزار نفر مربوط به استان چهارمحال و بختیاری و ۱۵۰۰ نفر مربوط به استان فارس هستند. سایر بازنشستگان فولاد منطقه نیز در استان اصفهان ساکن اند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگان فولاد منطقه اصفهان گفت: با راه انداری پاراکلینیک های تخصصی، بهترین خدمات درمانی به بازنشستگان فولاد منطقه ارائه می شود که این موضوع به دلیل وجود بیماران صعب العلاج در بین این افراد اهمیت بسیاری داشت.

اسلامیان اضافه کرد: تسهیلاتی که اکنون به بازنشستگان فولاد ارائه می شود ۲۰۰ درصد افزایش یافته که در دو مرحله انجام و مبلغ وام به ۱۵ میلیون تومان رسید.

وی ادامه داد: سفر رایگان به کربلا برای سفر اولی های بازنشسته فولاد در دستور کار قرار گرفته است. این سفر اکنون به صورت زمینی انجام می شود و پیگیری هایی برای انجام این سفر به صورت هوایی نیز انجام شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگان فولاد منطقه اصفهان گفت: خدمات مشاوره حقوقی رایگان هفته ای دو روز به بازنشستگان ارائه می شود، اگر خدماتی مازاد بر مشاوره نیاز داشته باشند هزینه خدمات ۸۰ درصد کمتر از تعرفه های سایر مراکز است.

اسلامیان اضافه کرد: استفاده از شرکت های دانش بنیان برای ارائه خدمات و رفع مشکلات ریشه ای صندوق مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین چالش های صندوق بازنشستگان فولاد، سرگردانی بین دولت ها و خصوصی بودن آن است. بنابراین باید در تدوین بودجه سال آینده و همچنین برنامه هفتم توسعه، وضعیت این صندوق مشخص شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگان فولاد منطقه اصفهان گفت: این صندوق ۱۳۰ هزار میلیارد تومان مطالبه از دولت دارد که امیدواریم هرچه زودتر پرداخت شود.

اسلامیان با اشاره به اینکه در دوران شیوع کرونا، ۱۵۰۰ نفر از بازنشستگان فولاد در منطقه اصفهان جان باختند، اضافه کرد: اکنون نیز ۱۶۸۸ بیمار صعب العلاج بازنشسته ذوب آهن و ۱۷۸ نفر بازنشسته بیمار صعب العلاج در فولاد تحت پوشش خدمات درمانی هستند و بهترین خدمات به این افراد ارائه می شود، البته همه این افراد بازنشستگان نیستند و برخی از این افراد اعضای خانواده بازنشستگان هستند.

وی ادامه داد: در منطقه اصفهان هشت دفتر رابط در شهرستان های مختلف وجود دارد که بازنشستگان می توانند خدماتی که در دفتر اصفهان ارائه می شود را دریافت کنند، با راه اندازی این دفاتر، تمرکززدایی در ارائه خدمات انجام شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگان فولاد منطقه اصفهان گفت: نبود ثبات مدیریتی در صندوق بازنشستگی فولاد ضربه زیادی به آن زده است. بسیاری از شرکت های زیر مجموعه این صندوق زیان انباشته داشتند و اکنون با تلاش های انجام شده برخی از این مسائل رفع شده است.

اسلامیان اضافه کرد: پرداخت معوقات بازنشستگان فولاد به حدود دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، با این وجود به دنبال آن هستیم که این معوقات به سرعت پرداخت شود.

وی تصریح کرد: اقداماتی برای تأمین رفاهیات بازنشستگان انجام شده که از جمله آن می توان به برقراری تفاهم نامه ای با هلال احمر برای تأمین تجهیزات لازم بیماران صعب العلاج اشاره کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگان فولاد منطقه اصفهان با بیان اینکه ما با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم، اضافه کرد: به ازای هر هفت هزار نفر یک نفر نیروی فعال داریم اما کارمندان به خوبی خدمات را ارائه می دهند.

اسلامیان با بیان اینکه اگر ظرفیتی ایجاد شود، می توان فرزندان بازنشستگان را به صورت جایگزین به کار گرفت، ادامه داد: از سویی نیز باید توجه داشت که اغلب افراد کار پشت میزی می خواهند و توان کار در ظرفیت های فعلی موجود را ندارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید