237972

درخشش «هرمز» ادامه دار است/ گام های مهمی که برای پیشرفت فولاد هرمزگان برداشته شد

دنیای معدن: جایگاه امروز فولاد هرمزگان نشان می دهد، سرمایه گذاری برای ایجاد این مجموعه به عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه هلدینگ فولاد مبارکه، درست و کارشناسی شده است و باعث شده این مجموعه با نماد «هرمز» به یک برند معتبر جهانی تبدیل شود.

به گزارش دنیای معدن، جانمایی درست برای واحدهای فولادی که آب یکی از مهم ترین زیرساخت های آن محسوب می شود، می تواند عاملی برای موفقیت بنگاه اقتصادی فعال در این صنعت باشد. 

موضوعی که هلدینگ فولاد مبارکه برای احداث «فولاد هرمزگان» به درستی به آن توجه داشت. درواقع توجه به آمایش سرزمین یکی از نکات قوت برای فولاد هرمزگان است که می تواند در میان زیر مجموعه های فولاد مبارکه خوش بدرخشد. 

درواقع جانمایی درست اولین گامی بود که فولاد هرمزگان برای موفقیت خود برداشت تا بتواند به هدف اصلی یعنی تبدیل شدن به سومین قطب فولادی کشور نزدیک شود. در این بین برنامه ریزی و هدف گذاری برای تولید باکیفیت نیز در دستور کار مدیران این مجموعه قرار گرفت. 

دستیابی به تکنولوژی های جدید و همچنین برنامه ریزی برای بومی سازی تجهیزات از دیگر موفقیت هایی بود که فولاد هرمزگان به آن دست پیدا کرده و توانسته در میان تولید کنندگان فولاد جایگاه خوبی را هم در بحث تامین داخلی و هم صادرات به خود اختصاص دهد. 

دستیابی به تکنولوژی های جدید و سرمایه گذاری این مجموعه در بخش تحقیق و توسعه در کنار همکاری با دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری در استان توانست این بخش در مجموعه هرمزگان را تقویت کند. 

این سرمایه گذاری در نهایت به تولید محصول با کیفیت ختم می شود. به طوری که امروز کیفیت بسیاری از محصولات تولیدی در این مجموعه برابر با استانداردهای جهانی است و همین موضوع باعث شده تا هرمزگان در بخش صادرات نقش مهمی ایفا کند. 

از سویی دیگر دسترسی به آب های آزاد نیز روند صادراتی را برای «هرمز» آسان کرده و همین موضوع می تواند بر افزایش درآمدهای این مجموعه در بخش ارزی موثر باشد.

 

دستیابی به این جایگاه باعث شده تا فولاد هرمزگان طرح های توسعه ای جدیدی را تعریف و در دستور کار قرار دهد و در کنار آن رکورد شکنی های تولید و فروش را ادامه دار کند. 

افزایش سهم فولاد هرمزگان در بازار داخلی و صادراتی مهمترین پیامی که به همراه دارد، امنیت سرمایه گذاری است.

درواقع این مجموعه ثابت کرده می تواند در صنعت فولاد نقش موثری داشته و به تعهدات خود در حوزه تولید و فروش و توسعه عمل کند. 

تبدیل شدن به یک برند جهانی در میان شرکت های هلدینگ فولاد مبارکه در حمایت سرمایه گذاران و سهامداران بسیار موثر است.  این مجموعه نیز با سرمایه گذاری در طرح ستاره سیمین در کنار دیگر طرح های توسعه ای زیر سقفی  و حتی خارج از سازمانی خود خبری از روزهای درخشان فولاد هرمزگان است. 

هرچند صنعت فولاد امروز درگیر تامین مواد اولیه، برق و گاز است و این موارد می تواند برنامه های تولید را به چالش بکشد، اما مدیریت و برنامه ریزی فولاد هرمزگان باعث شده تا برنامه تولیدی کمترین آسیب را از این کمبودها ببیند.

از سویی دیگر این مجموعه در تلاش است با سرمایه گذاری در حوزه برق نیاز خود در این بخش را تامین و در کنار آن با بروز رسانی در حوزه تکنولوژی و کاهش مصرف برنامه های خود را با قدرتی بیش از گذشته جلو ببرد. 

با چنین شرایطی فولاد هرمزگان در سال های پیش رو می تواند از اصلی ترین بازیگران بازار فولاد در کشور و بازارهای جهانی باشد.

بدون شک این سهم با از میان برداشته شدن موانعی چون تحریم می تواند بیشتر شده و سوددهی بیشتری را برای مجموعه به همراه داشته باشد که خود بهترین خبر برای سهامداران «هرمز» خواهد بود. تیتر20

 

دیدگاهتان را بنویسید