237961

امید تازه سهامداران غدیر ایرانیان با پیشرفت بیش از ۷۰درصدی گندله سازی بهاباد

دنیای معدن-شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان از جمله عرضه اولیه های سال جاری به شمار می رود که امید بسیاری به آن بسته شده و اقدامات در دست اجرای این شرکت عظیم فولادی، خیال سهامداران را از بابت کسب بازدهی مناسب راحت کرده است.

به گزارش دنیای معدن، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان، با همکاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران، مشارکت شرکت های سرمایه گذاری غدیر و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در کنار شرکت فولاد آلیاژی ایران فعالیت خود را به صورت رسمی در تیر ماه سال ۱۳۸۴ آغاز و ثبت کرد.

این شرکت در طی سالیان اخیر، در راستای اهداف و چشم انداز های خود، موفق به ایجاد کارخانجات گسترده آهن و فولاد سازی و واحدهای آهن اسفنجی، به منظور گسترش معادن و صنایع ایران، از طریق احیای مستقیم عملیات فولادسازی و یا روش های دیگری همچون عملیات ذوب و ریخته گری نورد فلزات آهنی شده است. این شرکت با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزارتن آهن اسفنجی در سه شیفت کاری موفق به احیای مستقیم تولید آهن اسفنجی و افزایش ظرفیت خود در سال ۱۳۹۹ شد.

پیش بینی ها حاکی از آن است تا انتهای زمستان سال جاری تولید ۱.۲ میلیون تن آهن اسفنجی در قالب فاز دوم طرح های توسعه و گسترش فعالیت های شرکت فولاد غدیر ایرانیان به بهره برداری برسد. این واحد به منظور تأمین بخشی از مواد اولیه مورد نیاز خود از ساخت یک مجتمع گندله سازی در شهرستان بهاباد استان یزد بهره مند می شود.

توسعه و تولید آهن اسفنجی به واسطه استراتژیک بودن این محصول برای تکمیل زنجیره ی فولاد است؛ فولادی که نماد توسعه یافتگی کشور محسوب می شود و تا چشم اندازهای خود فاصله بسیار دارد.

شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با وجود قطعی گاز و برق در فواصل مختلف سال گذشته، موفق به تولید ۸۹۶ هزار تن و فروش ۹۱۲ هزار تن محصول شد و لازم به ذکر است که در این سال، با تولید ماهانه ۸۸ هزار تن، رکورد تولید زده شد.

این میزان فروش، درآمد هفت هزار و ۶۵۸ میلیارد تومانی را به همراه داشت و سبب شد نام شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در صدر شرکت های صنعت فولاد قرار گیرد.

شرکت فولاد غدیر ایرانیان تنها به تولید آهن اسفنجی اکتفا نکرده و برای ایجاد یک مجتمع گندله سازی گسترده با ظرفیت تولید چهار میلیون تن در سال و امکان توسعه تا پنج میلیون تن در سال اقدامات جدی انجام داده است. به طوری که در فاز اجرایی این مجتمع، ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شد و پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۴۰۱ تنها ۵ درصد از پیشرفت فیزیکی این طرح عظیم باقی بماند.

شرکت فولاد غدیر ایرانیان در حوزه فروش محصولات خود رکورد موفقی را در سال مالی ۱۴۰۰ به جای گذاشت به گونه ای که ضمن حضور فعال در بازار فروش محصولات آهن اسفنجی به سودآوری خوبی دست یافت و بر این اساس نماد «فغدیر» در بازار سرمایه با سرمایه اسمی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی، در سال مالی ۱۴۰۰ موفق به شناسایی سود خالص دو هزار و ۵۵۰ میلیارد تومانی شد که در مقایسه با سال ۱۳۹۹ رشد قابل توجه ۷۵ درصدی را نشان می دهد و رکورد رشد سودسازی در این شرکت رقم خورد.

 

دیدگاهتان را بنویسید