237905

به‌منظور ارائه گزارش ایمنی سه‌ماهه دوم سال؛

جلسه ارتقای ایمنی پیمانکاران واحد تعمیرات مرکزی فولاد مبارکه برگزار شد

دنیای معدن: جلسه ارتقای ایمنی پیمانکاران واحد تعمیرات مرکزی فولاد مبارکه به‌منظور ارائه گزارش ایمنی سه‌ماهه دوم سال، روز چهارشنبه ۲۰ مهرماه برگزار شد.

به گزارش دنیای معدن، جلسه ارتقای ایمنی پیمانکاران واحد تعمیرات مرکزی فولاد مبارکه به‌منظور ارائه گزارش ایمنی سه‌ماهه دوم سال، روز چهارشنبه ۲۰ مهرماه برگزار شد.

در این جلسه که با حضور جمعی از مدیران فولاد مبارکه و نمایندگانی از واحدهای ایمنی شرکت‌های پیمانکار واحد تعمیرات مرکزی فولاد مبارکه در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات فولاد مبارکه برگزار شد، محمدکاظم صباغی هرندی مدیر ارشد واحد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه در سخنانی ایمنی را جزو اولویت‌های اصلی شرکت اعلام کرد.

وی با بیان اینکه هیچ تفاوتی میان اهمیت ایمنی پیمانکاران و کارکنان فولاد مبارکه وجود ندارد، افزود: امیدواریم با لطف و عنایت خداوند متعال و همکاری و تلاش در فولاد مبارکه، شاهد روزهای بدون حادثه باشیم.

علیرضا کاظمی، مدیر تعمیرات مرکزی شرکت فولاد مبارکه نیز در این جلسه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد اظهار کرد: کلیه فعالیت‌های تعمیرات و نگهداری فولاد مبارکه توسط واحد تعمیرات مرکزی و با همکاری۲۰ پیمانکار و حدود ۲ هزار و ۳۳ نیروی پیمانکاری صورت می‌گیرد.

وی افزود: از طرف واحد تعمیرات مرکزی برای ۲۰ پیمانکار زیرمجموعه هر ۳ ماه یک جلسه ارتقای ایمنی با حضور مدیران عامل، مدیران پروژه، سرپرستان کارگاه و سرپرستان اجرا و ۲ نفر از فورمن‌های اجرایی شرکت‌ها تشکیل می‌گردد و ضمن بررسی عملکرد ایمنی سه‌ماهه گذشته، یک چالش در حوزه ایمنی مطرح و برای سه‌ماهه بعد تصمیم‌گیری می‌شود.

مدیر تعمیرات مرکزی شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: در این سه‌ماهه با انتخاب و مشخص شدن چالش سرپرستی و شیفت‌فورمن‌ها در حوزه ایمنی پیمانکاران با هدف توانمندسازی سرپرستان و فورمن‌های اجرایی، گزارش‌های مربوطه ارائه می‌شود.

وی بیان داشت: با توجه به گزارش‌های بازرسان ایمنی مرکز، بیشترین مغایرت ایمنی در فولاد مبارکه طی شش‌ماهه نخست سال جاری، برای تعمیرات مرکزی با ۲۳۹ یافته ثبت می‌گردد که از این تعداد ۲۲۰ یافته با پیگیری و تلاش و اقدامات اصلاحی و برگزاری جلسات و ارائه مستندات و تصاویر پیوست توسط همکاران تعمیرات مرکزی و پیمانکاران زیرمجموعه رفع می‌شود. تعمیرات مرکزی با ۹۲ درصد، بالاترین میزان رفع مغایرت‌ها را در فولاد مبارکه دارد و بیشترین نوع یافته مربوط به رفتار ناایمن، تجهیز و ابزار ناایمن و شرایط ناایمن است.

کاظمی در پایان گفت: هدف از برگزاری جلسات سه‌ماهه با پیمانکاران زیرمجموعه، افزایش سطح ایمنی در راستای اهداف فولاد مبارکه است تا شاهد روزهای بدون حادثه باشیم.

گفتنی است در پایان این جلسه از ۲۹ تن از کارگران و ۴ تن از کارشناسان ایمنی پیمانکاران به‌عنوان برگزیدگان ایمنی شرکت‌های پیمانکار واحد تعمیرات مرکزی فولاد مبارکه با اهدای لوح تقدیر، تجلیل و قدردانی شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید