237047

صنایع آب بر باید در کنار دریا باشد/ تولید 70 درصد فولاد کشور در فلات مرکزی

دنیای معدن-نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: مدل توسعه کشور تاکنون غلط بوده است چرا که صنایع آب بر باید در کنار دریا باشد در حالی که الان 70 درصد تولید فولاد کشور و کارخانه های بزرگ تولید کاشی و سرامیک در فلات مرکزی قرار دارد.

به گزارش دنیای معدن، حجت الاسلام امیرقلی جعفری شامگاه سه شنبه در برنامه تلویزیونی چشم انداز که از شبکه استانی جهان بین پخش می شد، گفت: دفاع از حقوق آب چهارمحال و بختیاری باید مبتنی بر عقلانیت، تفکر و زمان شناسی مناسب باشد.

مسئله آب قهرمان بازی نمی خواهد

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئله آب قهرمان بازی نمی خواهد بلکه باید راه ورود اطلاعات غلط مسدود و چهره واقعی از منابع آب استان ارائه شود اینکه ما در پایتخت آبی کشور یک تصفیه خانه نداریم و این مهم در این دوره نمایندگی محقق شد.

وی افزود: ما در کشور کمبود آب داریم از این رو بحران مدیریت در این حوزه محسوس است تفکری که در دولت قبل در حوزه آب وجود داشت به شدت مهندسی و سازه ای بود به طوری که مدام از پروژه های انتقال آب بهره می گرفتند بدون در نظرگرفتن ملاحظات زیست محیطی و مخاطرات برای مبداء.

جعفری اضافه کرد: راهکار برون از مشکلات آب کشور مدیریت مصرف است و نباید فورا به سراغ انتقال آب رفت.

وی عنوان کرد: مدل توسعه کشور تاکنون غلط بوده است چرا که صنایع آب بر باید در کنار دریا باشد در حالی که الان 70 درصد تولید فولاد کشور و کارخانه های بزرگ تولید کاشی و سرامیک در فلات مرکزی قرار دارد.

جانمایی غلط صنعت و توسعه کشاورزی در فلات مرکزی

رئیس کمیته آب مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جانمایی غلط صنعت و توسعه کشاورزی در اقلیم هایی که ظرفیت ندارد نشان دهنده این است که مدل توسعه کشور اشتباه است.

وی ادامه داد: اینکه یک استانی در فلات مرکزی رتبه نخست فولاد کشور را داشته باشد توسعه کشاورزی در آن به وفور دیده شود و همچنین پایتخت تمدنی باید هم در تأمین آب پایدار دچار مشکل شود.

اتمام پروژه را ه آهن استان تا سال 1402

جعفری در ادامه با اشاره به روند پیشرفت پروژه راه آهن در چهارمحال و بختیاری گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان یک هزار و 500 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت و امیدواریم تا پایان 1402 شاهد اتمام این طرح باشیم چرا که قرار است استان ما را به جنوب و بندر امام وصل کند.

وی با اشاره به اینکه در 2 سال و نیم گذشته اقدامات خوب و رضایت بخشی در شهرستان بروجن انجام شده است، توضیح داد: انجام اقدامات اولیه برای افزایش مجتمع های گلخانه ای، انجام اقدامات نهایی سد آق بلاق، ساخت دانشکده فنی و دانشکده علوم پزشکی بروجن، تجهیز بیمارستان جدید بروجن، ساخت چندین جاده مواصلاتی، چهارخطه کردن خطوط اصلی شهرستان و ... از جمله این اقدامات است.

 

دیدگاهتان را بنویسید