236455

طرح های توسعه ای فولاد اسفراین عملیاتی می شود

دنیای معدن: مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین با بیان اینکه تولید هدفمند و اجرای طرح های توسعه ای در فولاد اسفراین با قدرت عملی خواهد شد، اظهار کرد: تغییر سیاست تولید مجتمع صنعتی اسفراین از تناژ محوری به ارزش محوری و محصولات با ارزش افزوده بالا و تولید هدفمند و بازار پایدار، نقشه راه حرکت مجتمع صنعتی اسفراین خواهد بود.

به گزارش دنیای معدن، سعید کاظمی، صادرات به کشورهای همسایه به شرط تأمین نیازهای داخل کشور و تولید قطعات استراتژیک مورد نیاز صنایع داخلی را از دیگر برنامه های این مجتمع عظیم صنعتی عنوان کرد.

وی درخصوص اهداف اصلی تیم مدیریتی جدید مجتمع صنعتی اسفراین گفت: افزایش ظرفیت ذوب ریزی از طریق خرید کوره جدید و ارتقاء ظرفیت دهی کوره ذوب فعلی، ارتقاء توان ماشین CCM و احداث خط نورد در این مجتمع جهت توسعه و افزایش سبد تولیدات مجتمع صنعتی اسفراین با تولید شمشهای با مقاطع مربع و ساختمانی از اهداف کلیدی و مهم این مجتمع است.

مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین ضمن تشکر از پیگیری های نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی جهت پیگیری مشارکت صندوق توسعه ملی مبنی بر خرید کوره جدید برای افزایش ظرفیت ذوب ریزی این مجتمع، خاطرنشان کرد: با انجام این طرح ها یک فولاد اسفراین دیگری متولد خواهد شد که موجب توسعه روزافزون کشور، استان و شهرستان اسفراین می شود.

سعید کاظمی در ادامه افزود: در حوزه مسئولیت های اجتماعی تلاش داریم که کمک ها هدفمند شود و در مواردی که در این حوزه تعریف شده، تمرکز یابد و همچنین تمرکز حساب های مالی به شهرستان اسفراین و در اولویت بعدی استان خراسان شمالی باشد و تأمین تمام نیازهای مجتمع از داخل شهرستان اسفراین انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری به سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» نامگذاری شده است از همکاری و استقبال مجتمع صنعتی اسفراین با شرکت های دانش بنیان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به توسعه پروژه ها و افزایش نیازهای تحقیقاتی و دانش روز در مجتمع صنعتی اسفراین و لزوم گسترش ارتباط با شرکت های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی، همکاری مشترک بین مجتمع صنعتی اسفراین و شرکت های دانش بنیان آغاز شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید