236685

حاشیه سود پایین و کاهش تولید فولادسازان جهان

دنیای معدن: فولادسازان در سراسر دنیا با توجه به پایین بودن حاشیه سودشان و نزدیکی قیمت ها به کف، خود را برای کاهش تولید آماد می کنند. به عنوان مثال قیمت جهانی ورق گرم به ۶۰۰ دلار رسیده و در استان هبی و شانکسی چین بیش از ۵۰ خط تولید با کوره های بلند به دلیل حاشیه سود نزولی تعطیل کرده اند.

به گزارش دنیای معدن به نقل از فولاد ایران، قیمت ورق گرم و میلگرد در بورس شانگهای چین هفته گذشته افت داشت که به دلیل مازاد عرضه و محدودیت های اعمال شده در صنایع مختلف به دلیل گرمای شدید هوا بود. البته پس از آن که بانک مرکزی چین اعلام کرد نرخ بهره را کاهش می دهد قیمت ها بهبود یافت.

با بهبود تقاضای فولاد در اوایل آگوست، انتظار می رفت که تقاضا بهبود یابد، اما قیمت ها دوباره شروع به کاهش کردند و حجم تولید را تحت فشار نگه داشت. تولید فولاد ۱۷۰۰۰۰ تن در روز در استان های هبی و شانکسی کاهش یافت در حالی که کوره های قوس الکتریکی در استان سیچوان به دلیل محدودیت در تامین برق تعطیل شدند.

در ویتنام هم محدودیت تقاضا کارخانه ها را مجبور کرده تولید را کاهش دهند. در کره حنوبی شرکت پوسکو به فکر تعمیرات در اکتبر است و احتمالا بیشتر از زمان برنامه ریزی شده طول بکشد و بر تولید اثر بگذارد. در ژاپن هم نیپون استیل در سپتامبر برنامه تعمیرات دارد.

اقدامات اتخاذ شده برای کاهش تولید به کشورهایی مانند هند و اروپا نیز گسترش یافته است. بنابراین، در بحبوحه افزایش ارزش دلار و رشد نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی، صادرات با حاشیه سود کمتر برای کارخانه‌ها به چالش تبدیل شده است. بنابراین، کارخانه‌ها در کشورهای مختلف برای کاهش تولید خود، تعمیرات را انتخاب کرده اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید