236616

ارزش فولاد مبارکه چقدر است؟/شرکت دولتی یعنی: ۵ برابر نیاز نیروی کار، سفر خارج از کشور،حقوق نجومی،عضویت در هیات مدیره،استخدام خویشاوندان

دنیای معدن: بر اساس گزارش تحقیق و تفحص مجلس از فولاد مبارکه، مجموع تخلفات این شرکت طی سال های ۹۷ تا ۱۴۰۰ در حدود ۳٫۵ میلیارد دلار است. پس از این جنجالی به پا شد و هرکس سخنی گفت و نهایتاً بر این نکته تاکید شد که این تخلفات در زمان دولت گذشته بوده است.

به گزارش دنیای معدن، حالا اصلاً برای مردم چه فرقی می کند؟ ظاهراً آقایان فراموش کرده اند که اگر موضوع به دولت پیشین برگردد، صورت مسأله پاک نمی شود بلکه این پرسش پیش می آید که مگر مدیریت یک هیولای بزرگ دولتی به نام فولاد مبارکه، این دولت و آن دولت دارد؟ اگر فضا برای تخلف و فساد باز باشد که در همه دولت ها باز است.

روزنامه اطلاعات نوشت: آقایان یا فراموش می کنند یا خود را به فراموشی می زنند که موضوع رانت و فساد و تخلف و خویشاوندسالاری، مربوط به «ساختار» شرکت های دولتی است نه رئیس دولت.

همان که علی طیب نیا وزیر فرهمند پیشین اقتصاد، آشکارا جلوی دوربین تلویزیون گفت: «شرکت دولتی یعنی منبع تولید رانت، شرکت دولتی یعنی سفر خارج از کشور، شرکت دولتی یعنی رانت عضویت در هیات مدیره، شرکت دولتی یعنی حقوق نجومی، شرکت دولتی یعنی مفسده، شرکت دولتی یعنی استخدام خویشاوندان، شرکت دولتی یعنی جمع کردن ۵ برابر نیاز نیروی کار. تفکر دولتی در مغز مدیران ما نهفته است، مدیران محلی و شهرستانی هم از این شرکت ها نفع می برند، هر روز با نامه های متعدد نمایندگان مواجهم که مرا تهدید به استیضاح می کنند. تهدید به برکناری می کنند…»

 

دیدگاهتان را بنویسید