236597

۵۷ درصد حقوق کارگران در دولت سیزدهم افزایش یافته است

دنیای معدن: معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: برای اولین بار پس از حدود ۱۵ سال به خواسته برحق فرهنگیان و معلمان، رتبه‌بندی معلمان در این دولت صورت گرفت و همچنین ۵۷ درصد حقوق کارگران و بخشی از بازنشستگان در دولت سیزدهم افزایش پیدا کرده است.

به گزارش دنیای معدن، سید صولت مرتضوی پیش از ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر مقدس قم که در مصلی قدس برگزار شد، بیان کرد: در بدو تشکیل این دولت، مقام معظم رهبری توصیه‌هایی به رئیس جمهور محترم و اعضای محترم دولت داشتند؛ ایشان روحیه کار و تلاش و خدمت‌گزاری به مردم و همراهی با مردم را به عنوان اصلی مردمی بودن مدنظر قرار دادند و دولت را به عدالت‌ورزی، اجرای عدالت و فساد ستیزی توصیه کردند.

وی تصریح کرد: به روایت آمار و مستنداتی که در دستگاه‌های مختلف موجود است، بودجه‌ای در سال ۱۴۰۰ دولت سیزدهم تحویل گرفت، ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه وجود داشت و از سوی دیگر هزینه‌هایی که با عنوان خزانه صورت گرفته بود، ماهانه در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان و از اوایل سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی به بار دولت گذاشتند.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه یکی از مشکلات حاکم و رایج در کشورما بحث نوسانات بازار ارز بود، گفت: بنا به اسناد موجود در سال ۱۳۹۴، ۱۳۹۵ و نیمه اول سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۳۱ میلیارد دلار دولت ارز مداخله‌ای برای کنترل بازار ارز از خزانه بیت‌المال برداشت و ۴۲۰۰ تومان در بازار عرضه کرد.

وی ابراز کرد: این ۳۱ میلیارد دلار مبلغی بالغ بر ۷۰۰ هزار میلیارد تومان است و اگر ضریب اثرگذاری این عمل را بر اقتصاد محاسبه کنیم، متوجه می‌شویم که اثر تخریبی و تورم‌زایی این کار سه برابر اثر واقعی آن است.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری کشور افزود: وجود بدهی انباشته، کسری بودجه، بدهی صندوق‌های تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی و...، شرایطی را برای کشور حاکم کرده بودند که به جز حضور شخصیتی صادق‌الوعد و خادم‌الملت و بابرنامه، نمی‌شد از چنین بحران‌هایی عبور کرد.

وی ادامه داد: این دولت آمد و برنامه تحولی دولت را تدوین کرد، حسب منویات مقام معظم رهبری مؤلفه اقتصاد مقاومتی درون‌زا و برون‌نگر را در دستور کار قرار داد و مدیران جهادی و فدایی ملت را به کار گرفت تا بتوان از این بحران‌های خودساخته عبور کرد.

مرتضوی با اشاره به اینکه کسری بودجه سال ۱۴۰۰ با این تدابیر جبران شد، اضافه کرد: بدهی‌های صندوق‌های بازنشستگی و در سال ۱۴۰۰ ماهیانه ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهی انباشته دولت قبل پرداخت شد؛ برای اولین بار پس از حدود ۱۵ سال به خواسته برحق فرهنگیان و معلمان، رتبه‌بندی معلمان در این دولت صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۵۷ درصد حقوق کارگران و بخشی از بازنشستگان افزایش پیدا کرده است، اذعان کرد: طرح‌های عمرانی به حمدالله فعال شدند و خوشبختانه رئیس جمهور در این مدت ۳۱ سفر استانی انجام داد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه در دولت قبل متاسفانه روزانه بیش از ۷۰۰ نفر فوتی کرونا داشتیم، خاطر نشان کرد: دانشمندان ایرانی تقویت شدند در این دولت و به فضل الهی توانستیم در حوزه ساخت واکسن به خودکفایی برسیم.

وی بیان کرد: در حوزه دیپلماسی خارجی نیز این دولت با سیاست حکیمانه‌ای که مقام معظم رهبری ترسیم کرده بود، وارد کار شد و عزت سیاسی برای این مملکت به ارمغان آورده شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید