234841

آینده روشن «فرود» با تکیه بر دو سهامدار فولادی بزرگ

دنیای معدن: مدیرعامل فولاد شاهرود حضور دو شرکت های فولادی به عنوان سهامداران عمده را باعث رونق بیشتر «فرود» و حرکت در مسیر تکمیل زنجیره تولید دانست.

به گزارش دنیای معدن، سید محمد میرحسنی در اولین نشست خبری یک دیدار یک عرضه ویژه معرفی «فرود» با اشاره به اینکه این مجموعه در سال ۱۳۸۰ با سهامداری ۱۰ شرکت فرعی تأسیس شد، گفت: در سال ۱۳۸۶ خط تولید راه اندازی شد و سهامداران هم مردمی بودند.

او افزود: حضور شرکت های فولاد غدیر ایرانیان و صنعتی معدنی چادرملو به عنوان سهامداران عمده را باعث رونق بیشتر «فرود» و حرکت در مسیر تکمیل زنجیره تولید دانست و گفت: کارخانه فولاد شاهرود طی گذر زمان برای تأمین سرمایه و همچنین تأمین مواد اولیه تصمیم گرفت با شرکت های بزرگ فولادی شراکت داشته باشد که این اتفاق چرخ تولید را در «فرود» به گردش در آورد.

میرحسنی با اشاره به اینکه سرمایه شرکت طی این سال ها در مسیر افزایش قرار داشته است، گفت: کارخانه فولاد شاهرود بعد از شراکت با دو مجموعه فولاد غدیر ایرانیان و صنعتی معدنی چادرملو؛ خط تولید ذوب فولاد را راه اندازی کرد تا تأمین شمش از کارخانه انجام شود.

به گفته مدیرعامل فولاد شاهرود این مجموعه برای راه اندازی خط تولید ذوب از سال ۹۲ با شرکت غدیر ایرانیان و پس ازآن صنعتی معدنی چادرملو مشارکت کردند.

میر حسنی با اشاره به اینکه ورود این دو شرکت رونق بیشتری را برای «فرود» به همراه داشت، افزود: در ابتدای سال ۸۷ فاز یک فولادسازی شرکت با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن راه اندازی شد، با پیگیری های بعدی فاز دو هم در بهمن ماه ۱۴۰۰ راه اندازی شد. به این ترتیب در حال حاضر ۲۰۰ هزار تن ذوب القایی و ۲۰۰ هزار تن میلگرد در این مجموعه تولید می شود.

میرحسنی سهامداران عمده شرکت فولاد شاهرود را معرفی کرد و گفت: آهن فولاد غدیر ایرانیان با ۵۳.۶ درصد سهام، چادرملو ۳۴.۶ درصد سهام و سایر سهامداران که مردم ساکن شاهرود هستند، حدود ۱۰.۶ درصد از سهامداران عمده شرکت را تشکیل می دهند. باقی سهام نیز در اختیار شرکت های شمال شرق شاهرود، موسسه فرهنگی عمرانی شاهرود، سیمان شاهرود و جام امید البرز است.

 

مدیرعامل فولاد شاهرود در تشریح برنامه های آتی این مجموعه گفت: در حال حاضر دو شرکت بزرگ صنعت فولاد (فولاد غدیر ایرانیان و صنعتی معدنی چادرملو) حدود ۹۰ درصد سهام کارخانه «فرود» را در اختیار دارد و در این شرایط ازنظر تأمین مواد اولیه و نقدینگی مشکلی وجود ندارد که در آینده نیز با حمایت سهامداران عمده، پروژه های فولاد شاهرود بدون معطلی برای تأمین مالی پیش می رود.

 

میر حسنی عامل اصلی رشد «فرود» و راه افتادن چرخ این شرکت را مشارکت با دو شرکت بزرگ فولادی دانست و افزود: در صنعت فولاد شرکت هایی رشد می کنند که زنجیره کامل تولید از سنگ آهن تا محصول نهایی را در اختیار داشته باشند.

 

مدیرعامل فولاد شاهرود در تشریح برنامه های صادراتی این مجموعه نیز گفت: در سال ۱۳۹۹ حدود یک میلیون دلار صادرات انجام شد که عمده آن به کشور های افغانستان و پاکستان به دلیل نزدیکی به محل کارخانه بود. البته «فرود» در مواردی نیز صادرات به لبنان و ترکیه داشته، اما بخش قالب صادرات در کشور های همسایه هستند که مزیت صادراتی برای این مجموعه ایجاد کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید