234458

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:

رویکرد فولاد مبارکه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است

دنیای معدن-مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: رویکرد کشور و شرکت فولاد مبارکه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ساخت داخل است.

به گزارش دنیای معدن، محمد یاسر طیب نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی در حوزه هوش مصنوعی در گفتگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: رویکرد کشور و شرکت فولاد مبارکه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ساخت داخل است و باید به‌صورت عملیاتی این امر اتفاق بیفتد.

وی گفت: مجموعه فولاد مبارکه از قبل هم در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کوشیده است و فعالیت‌هایی در حوزه بومی‌سازی انجام داده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه بیان کرد: امروز درصدد هستیم تا ساختاریافته‌تر و با هماهنگی مجموعه‌های دانشگاهی مانند شهرک علمی و تحقیقاتی این روند را ادامه دهیم و دفاتر و افراد مقیم در شهرک داشته باشیم و مدیران و کارشناسان ما در شهرک علمی و تحقیقاتی حضور داشته باشند و بتوانیم از توانایی‌ها و قابلیت‌های شرکت‌های حاضر در شهرک با شناخت بیشتر استفاده کنیم.

طیب نیا ادامه داد: همچنین این شرکت‌ها باید دسترسی بهتر به ما داشته باشند و شهرک در فولاد مبارکه دفتر داشته باشد و شرکت‌های فعال در شهرک و سایر شرکت‌ها بتوانند ارتباط متقابل داشته باشند و با دسترسی بهتر صحبت‌هایشان را منتقل کنند.

وی تصریح کرد: این تفاهم‌نامه‌ شامل همین موارد و دیگر مواردی است که به‌صورت عملیاتی بتوانیم این ارتباطات دوطرفه را تقویت کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به تفاهم‌نامه‌ شرکت فولاد مبارکه با معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری در زمینه هوش مصنوعی گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری اشاره کردند در فناوری‌های نوین یکی از حوزه‌های مغفول مانده که باید بیشتر در آن سرمایه‌گذاری شود بحث هوش مصنوعی و جذب نخبگان این حوزه است.

طیب نیا ادامه داد: باید بتوانیم زیرساخت‌های تحول دیجیتال را در صنعت بهتر از گذشته و با بهره‌گیری از دانشمندان داخلی با سازوکار بهتر عملیاتی نماییم.

وی تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه به همین منظور است که بتوانیم با جذب نخبگان فعال در این حوزه زیرساخت‌های لازم را به‌صورت سازمان‌یافته فراهم کنیم و با فعالیتی که اکنون در این حوزه شروع‌شده است، بتوانیم با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان داخلی پشتیبانی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایراسین، معاون علمی فناوری رئیس‌جمهور، در سفر آیت‌الله رئیسی و هیئت دولت به استان اصفهان، امروز پنج‌شنبه، ۲۶ خردادماه ۱۴۰۱ به اصفهان سفر کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید