234382

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر عنوان کرد؛

اهمیت تولید محصولات فولادی کیفی با ارزش افزوده بالا

دنیای معدن: مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر گفت: باید سهم خود را در تولید فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا افزایش دهیم و به سمت کیفی‌سازی محصولات فولادی برویم.

به گزارش دنیای معدن به نقل از ایراسین، ابوتراب فاضل، مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر در اولین کنفرانس تخصصی فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا اظهار کرد:۵۵  میلیون تن ظرفیت صنعت فولاد به عنوان گام نخست این صنعت بوده است و باید برگزاری این همایش‌های تخصصی و تولید فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا را به عنوان یک پارادیم جداگانه در نظر بگیریم.

وی افزود: در زنجیره ارزش فولاد تقریبا از سنگ آهن تا تولید ورق را به صورت عمومی در کشور داریم. بازار فولاد با دلایلی با تولیدکنندگان همراهی کرده است اما اکنون ما با کاهش ترند فولادهای عمومی مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر تاکید کرد:‌ برای آن‌که بتوانیم جریان بازاریابی و فروش فولاد در کشور را حفظ کنیم باید بتوانیم فولادهای کیفی را تولید کنیم.

فاضل خاطرنشان کرد: فاصله تولید فولادهای باکیفیت ایران و جهان معنادار است،با تولید فولادهای باکیفیت، سود باکیفیت بالا خواهیم داشت که معنای آن پایداری تولید است.

وی ادامه داد: میانگین فروش در فولادهای آلیاژی بین ۲۲ تا ۲۴ هزار تومان است و باید زنجیره ارزش و سود حاصله را باکیفیت نماییم تا پایداری در تولید ایجاد گردد.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر تصریح کرد: متوسط قیمت فروش فولادهای عمومی در ایران حدود ۱۶ هزار تومان بوده است. میانگین کسب سود ما در فولادهای آلیاژی حدود ۲۲ هزار تومان است که نشان از ارزش افزوده بالاتر دارد.

ابوتراب فاضل افزود: در تحلیل‌های تجاری صنعت فولاد به این نتیجه رسیدیم که باید سهم خود را در تولید فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا افزایش دهیم و برای کاهش آسیب‌های تجاری باید در این مسیر گام برداریم.

وی در پایان گفت: باید به سمت کیفی‌سازی محصولات فولادی برویم. سیاست‌گذاری دولت در حوزه فولاد دارای نقصان است و امیدواریم در سال جاری در این زمینه اقدام اساسی توسط دولت صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، نخستین کنفرانس تخصصی استیل پرایس با محوریت فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا صبح امروز سه‌شنبه ۲۴ خرداد ماه در هتل المپیک تهران آغاز شد. سازمــان توسعـه و نوســـازی معادن و صنایع معدنی ایران یا به اختصار ایمیدرو، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، شرکت فولاد مبارکه، شرکت فولاد آلیاژی و فولاد خراسان، شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر و شرکت ذوب آهن اصفهان حامیان این دوره از رویداد استیل پرایس هستند. این کنفرانس در ۵ بخش شامل سخنرانی اصلی و ۴ پنل برگزار می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید