234379

مدیرعامل شرکت ملی فولاد:

باید در حوزه فناوری سرمایه ‌گذاری کرد

دنیای معدن: مدیرعامل شرکت ملی فولاد گفت: باید در حوزه تکنولوژی سرمایه ‌گذاری کرد و از سوی دیگر واردات فناوری را نیز تسهیل بخشید.

به گزارش دنیای معدن به نقل از خبرنگار ایراسین، محمد آقاجانلو، مدیرعامل شرکت ملی فولاد در پنل نخستین کنفرانس تخصصی استیل پرایس که با محوریت فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا برگزار شد، اظهار کرد: ارزش افزوده باید مورد توجه قرار گیرد، بر این اساس باید به سمت زنجیره ارزش بهتر حرکت کرد همچنین ضروری است عواملی که در صنعت فولاد اثرگذار بوده مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: برخی شرکت‌های فولادی مثل تاتااستیل در بخش‌های مختلف زنجیره ارزش از فعالیت معدنی تا خودروسازی فعال هستند. در شرایط فعلی که صنعت فولاد در ایران به یک بلوغ نسبی رسیده ظرفیت تولید موجود ۴۴ میلیون تن است. وقتی صحبت از ارزش افزوده بالاتر می‌زنیم باید از آمار کمی فاصله بگیریم.

۳۳ درصد محصولات در کشور به صورت کیفی تولید می‌شود

آقاجانلو گفت: ۳۳ درصد محصولات در کشور به صورت کیفی تولید می‌شود. کره جنوبی بررسی کرده نسبت ارزش افزوده تولید خود را در بخش های مختلف بررسی کرده است که بر اساس آن ورق‌های زنگی بیشترین ارزش افزوده را ایجاد کرده است. بنابراین باید در حوزه تکنولوژی سرمایه ‌گذاری کنیم و از سوی دیگر واردات فناوری را نیز تسهیل ببخشیم.

گفتنی است، اولین کنفرانس تخصصی استیل پرایس با محوریت فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا با حضور نمایندگانی از بزرگترین شرکت‌های فولادی و معدنی ایران سه‌شنبه ۲۴ خردادماه به مدت یک روز در هتل المیپک تهران برگزار می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید