234320

عضو هیئت رئیسه مجلس:

واردات کالاهای مشابه تولید داخل ریشه تولید را می خشکاند/اگر اجازه بدهند «هپکو» قادر به ساخت انواع ماشین آلات است

دنیای معدن-سلیمی گفت: عمده موارد واردات در حوزه ماشین آلات راه سازی و بخشی از ماشین آلات معدنی سبک و متوسط است که در این زمینه ها به ویژه در بحث تولید ماشین آلات راه سازی هپکو توفیق دارد اما در همان مواردی هم که این مجموعه الآن تولید نمی کند اگر اجازه بدهند. هپکو با توان فنی و مهندسی خود قادر به تولید است.

به گزارش دنیای معدن؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی؛ در رابطه با چالش هایی پیرامون واردات ماشین آلات معدنی با وجود توانمندی شرکت هپکو در تأمین نیاز کشور گفت: در مواردی که مشابه داخلی تولید می شود نباید واردات آن به سمتی برود که تولید داخل را از ریشه بخشکاند، این مسئله بسیار روشنی است، استدلالی هم نمی خواهد و امر پیچیده ای نیست.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: قبول داریم که برخی ماشین آلات معدنی را هپکو فعلاً نمی تواند بسازد یا نیاز کشور به صورت کامل تأمین نمی شود ولی بحث این است در مواردی که هپکو قادر به تولید است چرا باید واردات انجام شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: عمده موارد واردات در حوزه ماشین آلات راه سازی و بخشی از ماشین آلات معدنی سبک و متوسط است که در این زمینه ها به ویژه در بحث تولید ماشین آلات راه سازی هپکو توفیق دارد اما در همان مواردی هم که این مجموعه الآن تولید نمی کند اگر اجازه بدهند هپکو با توان فنی و مهندسی خود قادر به تولید است لذا باید این مسیر را برای حرکت هپکو باز کرد.

وی ضمن انتقاد از برخی سنگ اندازی ها در مسیر رونق تولید در شرکت هپکو گفت: متأسفانه وقتی اجازه نفس کشیدن به هپکو نمی دهند توان سرمایه گذاری کاهش پیدا می کند که در درازمدت به این مجموعه آسیب جدی وارد می کند.

خصوصی سازی هپکو خسارات جدی به این مجموعه و کشور وارد کرد/ در واگذاری هپکو ترک فعل صورت گرفت

عضو هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: متأسفانه در قضیه هپکو در بحث واگذاری و رفت وبرگشت هایی که اتفاق افتاد به این مجموعه خسارت های جدی وارد شد و سؤال این است که چه کسی باید این خسارات را جبران کند.

نماینده مردم دلیجان و محلات اظهار داشت: مشکلاتی که برای هپکو ایجاد شد به کشور هم آسیب زد چراکه از یک سو واردات بی رویه ی ماشین آلات صورت گرفت و از طرفی اینکه تولید معطل ماند.

سلیمی خاطرنشان کرد: در مسئله واگذاری هپکو ترک فعلی صورت گرفت که مسئولان قضایی و دستگاه های نظارتی باید با جدیت ورود کنند و مشخص شود که چه کسی باید این خسارات واردشده را جبران کند.دیارافتاب

 

دیدگاهتان را بنویسید