234205

پیشرفت فیزیکی فولادسازی ابرکوه با سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیون یورویی به ۳۶ درصد رسید

دنیای معدن- عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن وفلزات گفت: پروژه فولادسازی سرمد ابرکوه با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن و سرمایه گذاری افزون بر ۱۳۰ میلیون یورو با ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

به گزارش دنیای معدن، اردشیر سعدمحمدی روز پنجشنبه در جریان بازدید روند اجرای فولاد سرمد ابرکوه گفت: از آغاز اجرای پروژه فولادسازی سرمد هشت ماه می گذرد و پیش بینی می شود تا پایان امسال پیشرفت آن به ۶۰ درصد برسد و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ، این طرح ظرف کمتر از ۲.۵ سال اجرا می شود.

وی با بیان اینکه سه پروژه بزرگ در این مجموعه در دست اجراست ادامه داد: قرارداد پروژه دوم نهایی شده و تجهیز کارگاه ظرف ماه آینده آغاز می شود، این پروژه ۱.۲ میلیون تن ظرفیت تولید آهن اسفنجی به روش احیاء مستقیم دارد که به عنوان خوراک فولادسازی استفاده می شود و تکمیل زنجیره تولید فولاد در این مجموعه شکل می گیرد.

سعدمحمدی ادامه داد: پروژه سوم در این مجموعه، کلاف سازی با ظرفیت ۴۵۰ هزارتن است که برای اجرای آن ۲۵ میلیون یورو سرمایه گذاری انجام شده است و در مجموع این پروژه بزرگ فولادی با سرمایه گذاری ۲۷۵ میلیون یورو با تکمیل زنجیره تولید و توسعه سبد محصول و نقش مهمی در توسعه شهرستان ابرکوه دارد.

عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات خاطر نشان کرد: برنامه ریزی ویژه ای برای تولید برق مورد نیاز این طرح شده که اولویت آن تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی است.

سعدمحمدی ادامه داد: بر اساس پیش بینی های انجام شده با اجرای پروژه های این طرح فولادی در شهرستان ابرکوه برای حدود یکهزار تا یکهزار و پانصد نفر ایجاد اشتغال صورت می گیرد.

وی در خصوص میزان تولید فولاد کشورخاطر نشان کرد: هم اکنون ظرفیت تولید کشور در این محصول ۴۵ میلیون تن است که در افق ۱۴۰۴ قرار است ظرفیت تولید ایران به ۵۵ میلیون تن برسد .

سعدمحمدی اضافه کرد: شهرستان ابرکوه ظرفیت قابل توجهی برای توسعه صنعتی در زمینه فولاد دارد و امید می رود برای تامین سنگ آهن مورد نیاز نیز با کمک بخش های ذیربط به ویژه سازمان صنایع و معادن استان و شهرستان خوراک مورد نیاز این طرح تامین شود.

مدیرعامل شرکت فولاد سرمد ابرکوه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار در ۲ فاز نورد و فولادسازی اجرا می شود و ظرفیت تولید انواع میلگرد با قطر ۸ تا ۳۲ میلمتر را دارد.

سیدآرمین حقیقی تصریح کرد: ظرفیت این شرکت تولیدی سالانه ۴۵۰ هزار تن میلگرد است که ۳۰ درصد محصولات آن که با استفاده از تکنولوژی روز دنیا تولید می شود، صادر خواهد شد .

وی اظهارکرد: در جریان اجرای این طرح تاکنون زمینه اشتغال ۳۳۷ نفر در این شرکت فراهم شده است که ۹۹ درصد آنآن بومی شهرستان ابرکوه هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید