233880

احداث کارخانه فلوتاسیون خاتون آباد آغاز شد

دنیای معدن- مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه گفت: کارخانه فلوتاسیون ذوب مس خاتون آباد، به صورت پیمان EPC احداث می شود.

به گزارش دنیای معدن، میلاد شمس گفت: این کارخانه با ظرفیت تولید کنسانتره مس از سرباره موجود به میزان ۳۶ هزار تن در سال و با عیار مورد قبول کارفرمای (شرکت ملی صنایع مس ایران) طرح ریزی شده است.

او می گوید: در حال حاضر آخرین مراحل نصب و راه اندازی کارخانه فلوتاسیون مجتمع مس سرچشمه را در دستور کار دارد.

او گفت: عملیات نصب تجهیزات این کارخانه در مراحل انجام است و به زودی تحویل کارفرمای شرکت ملی صنایع مس ایران خواهد شد.

شمس می گوید: در پروژه خاتون آباد نیز عملیات تسطیح و تجهیز کارگاه اولیه به اتمام رسیده و به زودی وارد مراحل بعدی پروژه مطابق با برنامه طرح ریزی شده خواهیم شد.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه گفت؛ احداث کارخانه های فلوتاسیون سرباره در مجتمع های مس سرچشمه و خاتون آباد مسیر جدیدی به منظور استحصال مس محتوی از سرباره های ذوب است.

به گفته شمس سرباره کوره های ذوب مس، همواره حاوی درصد قابل توجهی از مس هستند و این درصد حتی گاهی از درصد مس محتوای کانسنگ های معدنی نیز بیشتر است.

او گفت: پیش از این امکان استحصال مس محتوای سرباره ها وجود نداشت اما با روش های فرآوری امروزی، و با احداث کارخانه های فلوتاسیون سرباره، ما می توانیم درصد مس موجود در سرباره ها را بصورت کنسانتره مس با عیار قابل قبول به چرخه تولید بازگردانیم.

شمس در خصوص تاریخ اتمام پروژه احداث کارخانه فلوتاسیون ذوب مس خاتون آباد گفت: مدت زمان پیش بینی شده طبق برنامه جهت احداث این کارخانه ۲۴ ماه است و امیدواریم با زیرساخت های ایجاد شده متناسب با نیاز های پیشبرد پروژه و مجموعه اقدامات انجام شده مطابق برنامه پیش برود.

او گفت: با توجه به تجربه ای که در احداث کارخانه فلوتاسیون سرچشمه در شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه بدست آورده ایم، این پروژه را به موقع به کارفرمای شرکت ملی مس ایران تحویل دهیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید