233876

بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد

در فروردین ماه امسال از واردات شمش فولاد بی‌نیاز بودیم

دنیای معدن: آمار واردات زنجیره فولاد از شمش فولاد تا انواع مقاطع، محصولات فولادی و آهن اسفنجی نشان می‌دهد که علاوه بر اینکه چند سالی است، کشور از واردات آهن اسفنجی بی‌نیاز و واردات آن صفر بوده است، در نخستین ماه از سال جدید نیز واردات شمش فولاد صورت نگرفته است؛ این در حالیست که واردات سایر اقلام نیز کاهش ۳۰ و ۳۶ درصدی داشته‌اند.

به گزارش دنیای معدن، بر اساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در اختیار ایسنا، قرار گرفت، در نخستین ماه از سال جدید میزان واردات مجموع مقاطع طویل فولادی ۳۳ درصد و مجموع مقاطع تخت و محصولات فولادی هر یک ۳۶ درصد کاهش داشته‌اند. علاوه بر آهن اسفنجی، واردات شمش فولاد نیز صفر ثبت شده است.

بیشترین میزان واردات فولادی در فروردین ماه امسال  مختص محصولات فولادی معادل ۳۴ هزار تن بوده است که البته نسبت به میزان واردات آن در مدت مشابه سال گذشته (۵۳ هزار تن) ۳۶ درصد کاهش را تجربه کرده است.

پس از آن میزان واردات مقاطع تخت فولادی در نخستین ماه از سال ۱۴۰۱ معادل ۳۰ هزار تن ثبت شده که از میزان واردات آن نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۶ درصد کمتر است. در فروردین ماه ۱۳۹۹، حدودا ۴۷ هزار تن مقاطع تخت فولادی وارد کشور شد.

در نهایت مجموع مقاطع طویل فولادی وارد شده نسبت به همین مدت در سال گذشته ۳۳ درصد کمتر شده و از ۶۰۰۰ به ۴۰۰۰ تن رسیده است.

طبق آمار، واردات شمش فولادی (فولاد میانی شامل اسلب، بیلت و بوم) و آهن اسفنجی در فروردین ماه امسال صفر ثبت شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید