230043

نگاهی به واردات محصولات فولادی طی ۱۰ ماهه امسال

دنیای معدن: آمار میزان واردات زنجیره فولاد از شمش فولاد تا انواع مقاطع، محصولات فولادی و آهن اسفنجی نشان می‌دهد که هر چه میزان صادرات تولیدات داخلی بیشتر می‌شود، واردات به کشور به حداقل نزدیک‌تر می‌شود؛ گزارش ارائه شده از میزان واردات اقلام فولادی به کشور طی ۱۰ ماهه امسال نشان می‌دهد که واردات این کالا کاهش هفت تا ۲۸ درصدی داشته است؛ ضمن اینکه همچنان میزان واردات شمش فولاد برابر ۱۰ ماهه سال گذشته و واردات آهن اسفنجی صفر است.

به گزارش دنیای معدن، بر اساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در اختیار ما، قرار گرفت، از ابتدای سال جاری تا دی ماه در مجموع در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، میزان واردات  مقاطع طویل فولادی هفت درصد، مقاطع تخت ۲۸ درصد و واردات محصولات فولادی ۲۶ درصد کاهش داشته است. کشور همچنان از واردت آهن اسفنجی بی‌نیاز است و میزان واردات شمش فولاد تغییری نکرده است.

بیشترین میزان واردات فولادی طی ۹ ماهه امسال مختص محصولات فولادی معادل ۵۹۲ هزار تن بوده است که البته نسبت به میزان واردات آن در مدت مشابه سال گذشته که معادل ۸۰۰ هزار تن بوده، ۲۶ درصد کاهش را تجربه کرده است.

پس از آن میزان واردات مقاطع تخت فولادی نیز در ۱۰ ماهه امسال معادل ۵۲۳ هزار تن ثبت شده که از میزان واردات آن در مدت مشابه سال گذشته، ۲۸ درصد کمتر است. در مجموع ۱۰ ماهه نخست سال گذشته ۷۲۶ هزار تن مقاطع تخت فولادی وارد کشور شد.

از ابتدای امسال تا پایان دی ماه مجموع مقاطع طویل فولادی وارد شده نسبت به همین مدت در سال گذشته هفت درصد کمتر شده و از ۷۴ هزار تن به ۶۹ هزار تن رسیده است.

طبق آمار، واردات شمش فولادی (فولاد میانی شامل اسلب، بیلت و بوم) در مدت مذکور سال جاری ۵۰۰۰ تن شمش بوده که برابر میزان واردات آن در مدت مشابه سال گذشته است.  

همانطور که اشاره شد، کشور از واردات آهن اسفنجی بی‌نیاز است و همچنان واردات این محصول معدنی صفر است.ایسنا

انتهای پیام

 

 

دیدگاهتان را بنویسید