233760

استاندار هرمزگان:

هرمزگان در صنعت فولاد کشور باید به جایگاه نخست کشور برسد

دنیای معدن- استاندار هرمزگان در آیین تحویل شناور تخصصی پشتیبان صیادی(پارس صدف) با اشاره به اینکه صنعت کشتی سازی در هرمزگان حمایت خواهد شد، گفت: تحول در صنعت کشتی‌سازی با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش دنیای معدن، مهدی دوستی صبح امروز(سوم خردادماه) در آیین تحویل شناور تخصصی پشتیبان صیادی(پارس صدف) در محل ایزوایکو، صنعت کشتی سازی را یکی از صنایع مهم در استان هرمزگان برشمرد و اظهار کر: کشتی سازی با اقتصاد دریا در استان هرمزگان شناخته شده و از دیرباز همین بوده و توسعه ایران در محوریت دریا است.

وی افزود: ما در این استان حضور داریم تا قدم‌های لازم برای رونق واقعی این صنایع را برداریم، رونق تولید و فعالیت مستمر صنعت کشتی‌سازی یکی از اصلی ترین نقش‌های ما در استان است.

استاندار هرمزگان با اشاره به عقب ماندگی صنعت کشتی‌سازی هرمزگان بیان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته کشتی سازی رونق خوبی را نداشته و در رقابت با سایر کشورها مانند کره جنوبی عقب افتاده بود اما امروز شاهد شکوفایی این صنعت مهم هستیم.

وی حمایت از صنعت کشتی سازی را یک اولویت مهم در دولت سیزدهم برشمرد و تصریح کرد: کشتی سازی در هرجای دنیا نیاز به حمایت دارد و ما از این مجموعه با تمام توان حمایت خواهیم کرد.

دوستی با اشاره به اینکه خوشه‌های صنعتی مختلفی در استان وجود دارد که یکی از آن هم کشتی سازی اضافه کرد: بر این باور هستیم که باید مدیریت صحیح در صنعت کشتی سازی حاکم شود.

وی هرمزگان را یکی از استان‌های با پتانسیل‌ و ظرفیت بالا توصیف کرد که می‌تواند در عرصه‌های مختلف از جمله در صنعت فولاد توان خود را به نمایش بگذارد.

استاندار هرمزگان با تشریح ظرفیت فولادی استان هرمزگان تصریح کرد: در مسئله صنعت فولاد در حال حاضر هرمزگان رتبه سوم کشور را در اختیار دارد اما تمام تلاش ما این است تا این صنعت در کمتر از پنج سال آینده به رتبه یک کشور برسد.

وی ادامه داد: برای کمک به این صنعت و صنعت کشتی سازی قول خواهیم داد موانع برداشته و در جهت پیشرفت آن گام‌های مهمی را برداریم و برداشتن این گام مهم در جهت توسعه کشور و استان هرمزگان در گروه وحدت و همدلی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید