233216

از افزایش توان رقابتی تا استفاده از ایده های فناورانه/ «کگل» با اتفاقات جهانی همسو می شود

دنیای معدن: حوزه های تخصصی مورد توجه گل گهر در رویداد توسعه ایده های فناورانه نشان می دهد نگاه مدیریتی در این مجموعه در حال یکسان سازی دیدگاه های معدنی ایران با اتفاقات روز جهانی است.

به گزارش دنیای معدن،«تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» به عنوان شعار سال از سوی مقام معظم رهبری انتخاب شد، شعاری که با تحقق آن بخش اقتصادی با تغییر و تحولات بسیاری همراه می شود.

این در حالی است که سال های اخیر با تشدید تحریم ها، بخش های اقتصادی به ویژه معدنی ها تعاملات خود را با شرکت های دانش بنیان افزایش داده و در مسیر توسعه ساخت داخل قدم برداشتند. در این میان شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با تعریف پروژه های مختلف و توسعه همکاری خود با شرکت های دانش بنیان توانست، بخش عمده ای از نیاز های خود در تامین قطعات و تکنولوژی ها را با سیاست ساخت داخل تامین کند.

پروژه ای که از خروج ارز جلوگیری و هزینه های تولید در این مجموعه را کاهش داد. در کنار این موضوع گل گهر توسعه هرچه بیشتر در بخش معدن و صنایع معدنی را برای خود هدف گذاری کرده و حتی با سرمایه گذاری در پروژه های دیگر از جمله ابر پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی نشان داده است که با دانش فنی و سرمایه گذاری داخلی می توان در مقابل تحریم ها ایستادگی کرد.

حالا در سال جدید گل گهر تصمیم بر آن دارد تا تولیدات خود در بخش های مختلف را افزایش دهد ، اما فراموش نکنیم در شرایطی «کگل» به سوددهی بالا می رسد که قیمت تمام شده کاهش و بهره وری افزایش پیدا کند. البته روند تولید این مجموعه در یک سال گذشته و ثبت 85 رکورد تولید نشان از برنامه گسترده این مجموعه برای توسعه نقش خود در زنجیره فولاد کشور است.

مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر امروز نقش زیادی در زنجیره فولاد کشور دارد و تولید مواد اولیه آن حائز اهمیت است، به شکلی که می توان پیش بینی کرد بخشی از گره بحران مواد اولیه در صنعت فولاد، به دستان گل گهر باز شود. در چنین شرایطی ارتقای کمی و کیفی تولید بسیار مهم تر خواهد شد و این مجموعه باید در مسیری حرکت کند که قیمت تمام شده کاهش پیدا کند.

حال در این راستا گل گهر برای اتفاقی دیگر پیش قدم می شود تا بتواند شعار سال را محقق کند. رویداد توسعه ایده های فناورانه گل گهر، موضوعی است که از سوی این شرکت مطرح تا بتواند با جذب ایده های فناورانه علاوه بر ارتقای کمی و کیفی تولید خود، با تحقق شعار سال قدرت رقابتی «کگل» در بازار سرمایه و همچنین بازار مواد اولیه و فولاد را افزایش دهد.

این رویداد در 2  مرحله به جذب ایده ها می پردازد و در نهایت با معرفی ایده های کاربردی، در مرحله سوم به توسعه و تجاری سازی آنها می پردازد. اما با نگاهی به حوزه های تخصصی مورد توجه در این رویداد متوجه خواهید شد، توسعه در بالا دست و تولید مواد اولیه با استفاده از دانش روز دنیا در  اولویت های این مجموعه قرار گرفته است.

روش های نوین تحلیل و تلفیق داده های اکتشافی و هوشمندسازی فرآیندهای معدنکاری و فرآوری ، استحصال محصولات جانبی از باطله های معدنی و روش های نوین فراوری کانی های آهن دار از حوزه های تخصصی مورد توجه گل گهر در این رویداد است که نشان می دهد نگاه مدیریتی در این مجموعه در حال یکسان سازی دیدگاه های معدنی ایران با اتفاقات روز جهانی است.

امروز با توجه به افزایش تقاضا در بازاهای جهانی، معدنکاران بزرگ به سمت استفاده از روش هایی نوینی می روند که بتواند مواد معدنی بیشتری را حتی با عیار کم فرآوری کنند.

گل گهر می داند که اگر امروز در این مسیر حرکت نکند خیلی سریع از بازارهای جهانی عقب خواهد افتاد و رقابت برایش سخت خواهد شد اما تحقق شعار سال، کاهش هزینه های تولید و افزایش بهره وری دست به دست هم دادند تا استفاده از ایده های فناورانه در دستور کار گل گهر قرار بگیرد.تیتر 20

 

دیدگاهتان را بنویسید