232883

اجرای دو طرح زیربنایی و یک پروژه «دانش‌بنیان» آب نیشابور

دنیای معدن-با همکاری «مجتمع فولاد خراسان» با تامین اعتبار مورد نیاز که از محل قرارداد مشارکت فولاد خراسان در تکمیل طرح احداث، بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات فاضلاب شهر نیشابور تامین شد، شرکت آب و فاضلاب نیشابور سه طرح توسعه‌ای خود را با مبلغ 200 میلیارد ریال اجرا می‌کند.

به گزارش دنیای معدن به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد خراسان، با همکاری «مجتمع فولاد خراسان» با تامین اعتبار مورد نیاز که از محل قرارداد مشارکت فولاد خراسان در تکمیل طرح احداث، بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات فاضلاب شهر نیشابور تامین شد، شرکت آب و فاضلاب نیشابور سه طرح توسعه‌ای خود را با مبلغ 200 میلیارد ریال اجرا می‌کند.

مدیرعامل آب و فاضلاب نیشابور ضمن تقدیر از کسری غفوری، مدیر عامل شرکت مجتمع فولاد خراسان اعلام کرد: با سرمایه‌گذاری شرکت مجتمع فولاد خراسان، پروژه اجرای شبکه و جمع‌آوری فاضلاب شهر نیشابور و احداث تصفیه‌خانه که سال‌ها متوقف شده بود، به اجرا در آمد.

به گفته اخویان، اعتبار لازم برای اجرای قرارداد خرید تجهیزات، نصب و پیاده‌سازی «سامانه هوشمند و دیسپچینگ بهره‌برداری تاسیسات آب‌رسانی نیشابور» با شرکت دانش‌بنیان بهپویان به ارزش 60 میلیارد ریال، یکی از این پروژه‌های زیربنایی در حوزه مدیریت بهینه مصرف آب در شهرستان است.

وی با اشاره به اجرای دو پروژه دیگر از محل تامین اعتبار پرداختی توسط این مجتمع افزود: با تامین اعتبار صورت گرفته، پروژه جمع‌آوری و انتقال آب هشت حلقه از چاه‌های شهر نیشابور به مخزن 10 هزار متر مکعبی غزالی به ارزش 100 میلیارد ریال و پروژه عملیات اجرایی اصلاح، مرمت و راه‌اندازی برکه بی‌هوازی خط دوم از مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب نیشابور به ارزش 40 میلیارد ریال آغاز شد.

عملیات آغاز پروژه‌های آب و فاضلاب، با حضور امام جمعه شهر نیشابور، سرپرست معاونت استانداری و فرماندار نیشابور، مدیرعامل آب و فاضلاب شهرستان و جمعی از مدیران شهری در 29 فروردین ماه برگزار شد.

شایان ذکر است مدیر روابط عمومی مجتمع فولاد خراسان اذعان کرد: آیین کلنگ‌زنی و ‌آغاز پروژه «تکمیل شبکه جمع‌آوری فاضلاب و احداث تصفیه‌خانه پساب نیشابور» با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در 25 اسفند ماه سال گذشته در محل سایت مجتمع فولاد خراسان برگزار شد و همچنین اجرای پروژه تصفیه پساب در راستای مسئولیت‌های اجتماعی مجتمع فولاد خراسان، که با حدود 12 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اجرا خواهد شد، بزرگ‌ترین طرح عام‌المنفعه فولاد خراسان است که با اجرای آن ۵۰ هزار انشعاب باقی‌مانده‌ و 280 کیلومتر شبکه فاضلاب خانگی شهروندان نیشابوری تکمیل شده و نیز تصفیه‌خانه مدرن پساب شهری آن با ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز، با هدف جلوگیری از هدررفت و بازچرخانی آن در صنایع، کشاورزی و سایر مصارف راه‌اندازی خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید