229813

مدیر پژوهش فولاد خراسان در گفتگوی اختصاصی با دنیای معدن مطرح کرد:

نیمه نخست امسال ۶۶ میلیارد تومان صرفه جویی در فولاد خراسان با بومی سازی تحقق یافت

دنیای معدن-صبا نمایشی: مدیر پژوهش فولاد خراسان از صرفه جویی ۶۶ میلیارد تومانی در نیمه نخست امسال در این واحد صنعتی با اجرای بومی سازی خبرداد که حاصل راهبرد اصلی برای بهره گیری حداکثری از توان ساخت داخل است.

سعید قادری در گفت وگو با خبرنگار دنیای معدن افزود: بومی سازی از آغاز فعالیت فولاد خراسان در صدر کارها قرار گرفت و به عنوان اولین صنعت در شرق کشور بدور از صنایع مرکزی مانند مبارکه و ذوب آهن که سازندگان تجهیزات و قطعات در کنار واحدهای بزرگ قرار می گیرند، با تکیه بر تولید کنندگان مجرب محلی نسبت به تامین نیازها از داخل کشور  مبادرت ورزیدیم.

مدیرپژوهش فولاد خراسان اضافه کرد: امروز براثر اعتماد سازی به سازندگان قطعات و تجهیزات و با تقویت آنها در استان، سازندگان قدری شکل گرفته است.

REZ_2391

 قادری یاداور شد : اکنون واحد بومی سازی در فولاد خراسان در زیر مجموعه واحد خرید شکل گرفته و در شورای عالی بومی سازی زیر مجموعه های مربوطه تعریف شده و قطعات ساخته شده پس از ارزیابی های دقیق مورد بهره برداری قرار می گیرد.

امسال بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار قرار داد بین فولاد سازان کشور با سازندگان تجهیزات و قطعات داخلی مبادله شده و این مهم در چارچوب رسیدن به ظرفیت ۵۵ میلیون تنی فولاد کشور  در قالب سند چشم انداز ۱۴۰۴ است.

REZ_2398

 

دیدگاهتان را بنویسید