232746

چادرملو به دنبال افزایش تولید و کاهش مصرف انرژی

دنیای معدن: مهندس وحید خلیلی مدیر مجتع صنعتی چادرملو در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به عملکرد مطلوب تولید در واحد های معدنی و صنعتی چادرملو گفت: در سال گذشته حدود ۱۲ میلیون تن کنسانتره و سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندله، تولید کرده ایم.

به گزارش دنیای معدن، مهندس وحید خلیلی مدیر مجتع صنعتی چادرملو در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به عملکرد مطلوب تولید در واحد های معدنی و صنعتی چادرملو گفت: در سال گذشته حدود ۱۲ میلیون تن کنسانتره و سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندله، تولید کرده ایم.

وی افزود : در سال گذشته علیرغم کاهش تولید ۱۵۰ هزارتن فولاد بدلیل خاموشی های اعمال شده برق، بالغ بر یک میلیون و ۵۰ هزار تن شمش فولادی و ۱ میلیون و ۵۰۰ هزارتن آهن اسفنجی تولید کردیم که شمش مازاد فروش داخلی به کشورهای متقاضی که خواهان گرید های جهانی است صادر شده است.

مدیر مجتمع صنعتی چادرملو گفت: شرکت هایی همانند چادرملو محرک رشد اقتصادی کشور هستند همان‌طور که سالی بسیار خوب در بازار بورس اوراق بهادار داشتیم و در هر کجای کشور که زمینه توسعه موجود باشد شرکت چادرملو آماده مشارکت و سرمایه گذاری است.

خلیلی با اشاره به طرح شیرین سازی و انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی و استان یزد افزود : با این ابتکار و اقدام ۳ شرکت بزرگ معدنی و صنعتی از بروز بحرانهای آتی ناشی از کمبود آب شیرین پیشگیری شده است. وی با تاکید بر اهمیت ارتباط بدنه صنعت و مراکز علمی، پژهشی، دانش بنیان و ماشین سازان داخلی گفت: در راستای این همکاری ها حدود ۳۰ هزار قطعه صنعتی مورد نیاز خود را بومی سازی کرده ایم .

وی همچنین با اشاره به بحث زیرساخت های گاز، آب و برق در این شرکت صنعتی گفت: صنعت فولاد جزو صنعت هایی است که وقتی در جایی شکل بگیرد نیازمندی های خاص خود را دارد. خوشبختانه با پروژه انتقال آب مشکل ما در بخش آب حل شد اما همچنان با بهره گیری از فناوری های نوین در جهت صرفه جویی انرژی تلاش میکنیم، بطوریکه هم اکنون در مجتمع صنعتی چادرملو به ازای هر تن فولاد کمتر از یک متر مکعب آب مصرف می شود و این کمترین میزان آب مصرفی برای صنعت فولاد است که بدلیل برخورداری از فناوری های نوین ، روش هات شارژ و بازگرداندن آب مصرفی به چرخه تولید اتفاق می افتد و در زمینه مصرف برق نیز با وجود برخورداری از نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق تنها ۱۸۰ مگاوات برق مصرفی سالانه این مجتمع است.

 

دیدگاهتان را بنویسید