231068

معاون فولاد مبارکه مطرح کرد:

تحویل لوکوموتیوها به فولاد مبارکه؛ نخستین پروژه بعد از دوران تحریم

دنیای معدن-معاون بهره برداری فولاد مبارکه گفت: امروز در فاصله یک هفته تا پایان سال ۱۴۰۰ نخستین پروژه بعد از دوران تحریم که تحویل پنج رام لکوموتیو است، با تمرکز بر ساخت داخل اتفاق افتاد.

به گزارش دنیای معدن، عباس اکبری محمدی در حاشیه مراسم تحویل ۵ لوکوموتیو باری توسط گروه مپنا به شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: لوکوموتیو های تحویلی به فولاد مبارکه گامی برای تجهیز ناوگان حمل‌ونقل این واحد صنعتی و توسعه صنعت ریلی کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: ایران با تولید ۳۰ میلیون تن فولاد در سال و ظرفیت تولید نزدیک به ۴۵ میلیون تنی، جایگاه دهمین فولادساز جهان را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که ۳۰ درصد کل تولید سالانه فولاد کشور توسط گروه فولاد مبارکه انجام می‌شود.

معاون بهره برداری فولاد مبارکه تصریح کرد: مزیت لوکوموتیوهای فولاد مبارکه، رویکرد این شرکت به سازندگان داخلی است که در چارچوب بومی‌سازی دنبال می‌شود.

اکبری محمدی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه با همکاری مپنا برای برطرف ساختن محدودیت‌های انرژی خود نیز نیروگاهی با ظرفیت ۱۵۰۰ مگاوات احداث می‌کند تا بر محدودیت‌های تامین برق خود غلبه کند.

تحویل پنج دستگاه لوکوموتیو از مجموع ۵۰ دستگاه سفارش فولاد مبارکه به گروه مپنا، امروز با به‌صدا درآمدن سوت آنها در محل شرکت مهندسی و ساخت لوکوموتیو مپنا در کرج انجام شد.

پس از این پنج دستگاه لوکوموتیو، سه دستگاه دیگر نیز تا پایان امسال و بقیه لوکوموتیوها ظرف دو سال آینده به بزرگترین فولاد ساز کشور تحویل داده می‌شود.

ارزش قرارداد فولاد مبارکه و مپنا بالغ بر دو هزار میلیارد تومان ثبت شده است. این قرارداد روز ۱۷ بهمن امسال، بین محمد یاسر طیب نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان و عباس علی آبادی مدیرعامل شرکت مپنا در حضور دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به امضا رسید.ایراسین

 

دیدگاهتان را بنویسید